اجرای پویش ملّی فصل همدلی با شعار «مشارکت و همدلی»

تهران (پانا) - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از اجرای پویش ملّی فصل همدلی با شعار «مشارکت و همدلی برای تحقق جامعه مهدوی» به‌منظور استفاده بهینه از فرصت معنوی تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پویش ملّی فصل همدلی با شعار «مشارکت و همدلی»

به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد روز سه‌شنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی و نقش تعیین کننده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شکل‌گیری و توسعه مناسبات فرهنگی و اجتماعی محلی، شیوه‌نامه اجرایی «پویش ملّی فصل همدلی» برای اجرا در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ ‌شد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه پربرکت رمضان، در شیوه‌نامه ابلاغی توصیه‌هایی نیز در راستای نکوداشت این ایام مبارک و معنوی با مد نظر قرار دادن ملاحظات بهداشتی و اجتماعی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

جمالی نژاد، برخی اهداف این پویش را استفاده از ظرفیت مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، اقشار مختلف شهروندان و تشکل‌های مردمی در فعالیت‌های عام‌المنفعه و کمک به اقشار آسیب‌پذیر، استفاده از ظرفیت گروه‌های ترویجی و تبلیغی نظیر روحانیون، مددکاران اجتماعی و ... برای توسعه آموزش‌های شهروندی و جلب مشارکت و ایجاد فضای تعامل شهروندان با مدیران شهری و روستایی برشمرد.

وی، تأکید بر خانواده محوری در اجرای فعالیت‌ها و تحکیم خانواده به‌عنوان محور توسعه و انسجام اجتماعی، ترویج آموزه‌های ایرانی و اسلامی در مقابله با مشکلات فراگیر و حمایت اجتماعی از اقشار کم‌توان و بی بضاعت و کمک به ایجاد فضای آرامش و اطمینان بخشی به شهروندان برای کاهش تبعات روانی فراگیری بیماری کرونا را سایر اهداف پویش ملّی فصل همدلی ذکر کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اضافه کرد: به منظور اجرای این پویش، مراکز دائمی و موقت مشاوره غیرحضوری با استفاده از ظرفیت مساجد، فرهنگسراها متناسب با وضعیت شهرها و روستاها در موضوعات تحصیلی، خانوادگی، اقتصادی، بهداشت و سلامت و ... ایجاد خواهد شد.

جمالی‌نژاد برگزاری تورهای مجازی گردشگری شهری به منظور آشنایی شهروندان با فضاهای تاریخی و فرهنگی، برگزاری رویدادهای سنتی و جشنواره‌های بومی و محلی برگزاری سامانه‌های نشاط و مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، قرآنی و معارف اسلامی و هنری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و بصورت مجازی، برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت و مجازی با محوریت ارائه محصولات خانگی و صنایع دستی و بهره‌گیری از آثار تولیدی در فضاسازی و طراحی سیما و منظرشهری را دیگر فعالیت‌ها در راستای اجرایی شدن این پویش عنوان کرد.

به گفته وی تولید محتوا و اجرای آموزش‌های مجازی مهارت‌های زندگی، پرورش خلاقیت و آموزش‌های عمومی شهروندی و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای مرتبط با ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌ویژه مسابقات کتابخوانی در موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان در فضای مجازی از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرایی شدن پویش ملّی فصل همدلی توسط مدیریت شهری وروستایی صورت می‌گیرد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ‌ اجرای هنرهای نمایشی در مکان‌های عمومی قابل دسترس عموم شهروندان از جمله محلات و مجتمع‌های مسکونی، برگزاری مسابقات و احیاء بازی‌های بومی و محلی متناسب با وضعیت موجود و در صورت امکان بصورت مجازی، برگزاری تورهای مجازی گردش علمی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با صنایع، مشاغل و حرفه‌های مختلف، ایجاد و فعال نمودن کانون‌های محلّی مردمی در زمینه‌های مختلف هنری، ادبی، حرفه‌ای و... و. ، ‌ برگزاری نشست‌های مجازی صبحانه و عصرانه همنشینی و هم‌فکری مدیران شهری با اقشار مختلف شهروندان، ‌ ایجاد گذرهای مجازی فرهنگ و هنر و تماشاخانه‌های شهری برای نمایش آثار هنری فاخر را دیگر اقدامات شهرداری‌ها و دهیاریها در اجرای پویش ملّی فصل همدلی ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار