واحد مجزای پلاسما در انتقال خون اردبیل راه اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل انتقال خون اردبیل اعلام کرد واحد مجزای پلاسما فریزیس، جهت دریافت پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا، در هفته جاری در اردبیل راه اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
واحد مجزای پلاسما در انتقال خون اردبیل راه اندازی می‌شود

به گزارش اداره کل انتقال خون در اردبیل، شراره دژکام، مدیرکل انتقال خون اردبیل با بیان اینکه یک واحد خون اهدایی می‌تواند جان ۳ نفر از بیماران نیازمند به خون را نجات دهد گفت: رسالت اصلی انتقال خون تأمین خون و فرآورده‌ای سالم و کافی برای بیماران است، واحد مجزای پلاسما فریزیس، جهت دریافت پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا، در هفته جاری راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا میزان مراجعین برای اهدای خون کاهش یافته است، اظهار کرد: انتقال خون استان در همین راستا اقدام به تشکیل کمپین کرد که مشارکت و حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی، سپاه و بسیج، ارتش و همچنین هئیت‌های مذهبی، در این کمپین فرهنگی چشمگیر بود.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه تمام نیاز‌های مراکز درمانی استان به خون تأمین شد، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴ هزار و ۵۳۲ واحد خون اهدا شده است که در این خصوص از همکاری ادارات و سازمان‌های مردم نهاد که در این روز‌های سخت ما را یاری کردند قدردانی می‌کنیم.

دژکام بیان کرد: بر اساس سیستم خون رسانی ملی حدود ۲ هزار واحد از فرآورده‌های خونی به استان‌های درگیر در بحث کرونا ارسال شده است.

او گفت: با توجه به انجام جراحی‌های غیر اورژانسی که به تدریج در بیمارستان‌ها شروع شده است نیاز به خون در استان رو به افزایش می‌رود، این در حالی است که متأسفانه در ماه مبارک رمضان طبق سال‌های قبل با کاهش مراجعین اهدا کننده خون مواجه هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان ضمن دعوت از مردم نوع‌دوست استان برای اهدای خون بیان کرد: مردم هیچ گونه نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در مراکز اهدا خون نداشته باشند، چرا که تجهیزات و محیط خون‌گیری مکرر استریل و ضدعفونی می‌شود.

دژکام تصریح کرد: جهت جلوگیری از ازدحام مراجعین برای اهدای خون، مردم می‌توانند به سامانه نوبت دهی اینترنتی به آدرس اینترنتی www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه و برای اهدا خون تعیین وقت انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار