مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی برگزار شد

محسن بیگی: برای مدیریت بحران، آموزش باید از طریق جامعه اثرگذار به دانش‌آموزان تزریق شود

تهران (پانا) - مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی ظهر امروز با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و مجتبی زینی‌وند معاون وزیر و رئیس مراکز و مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
محسن بیگی: برای مدیریت بحران، آموزش  باید از طریق جامعه اثرگذار به دانش‌آموزان تزریق شود

محسن ضیاالدینی مدیرکل سابق دفتر سلامت و تندرستی در ابتدای این مراسم به اجرای طرح‌هایی که تاکنون در این دفتر اجرا شده است اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی مانند طرح جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان، سفیران سلامت، پایه گذاری درس بهداشت برای پایه دوازدهم، طرح دادرس، مکمل یاری ویتامین D از جمله این برنامه‌ها بود.

وی ادامه داد: امیدوارم آقای محسن بیگی به عنوان مدیرکلی دفتر سلامت و تندرستی این مجموعه، مسیر را به خوبی پیش گیرند. باید از آقای عبدل آبادی نیز که تاکنون سرپرستی این حوزه را برعهده داشتند، تشکر و قدردانی کنم.

معاونت تربیت بدنی و سلامت توانست در شرایط کرونا خود را در بحث آموزش با بخش‌های مختلف تطبیق دهد

در ادامه عبدل آبادی سرپرست سابق این دفتر گفت: بنده حدود ۲ سالی است که با همکاران فعالیت کردم و از نزدیک با چالش‌ها و دستاوردهای حوزه تربیت بدنی و سلامت آشنا شدم.

وی ادامه داد: در ۳ماه اخیر همکاران در صف و ستاد به طور مرتب فعالیت کردند تا برنامه ریزی این حوزه را راهبری کنند تا معاونت تربیت بدنی و سلامت در شرایط کرونا خود را در بحث آموزش با بخش‌های مختلف تطبیق دهد.

بیش از ۸۰ درصد آموزش‌ها غیر از درس، کتاب و زبان معلم و عمدتا رفتاری است

محمد محسن بیگی نیز در این مراسم گفت: شاید این روزها مردم بیشتر قدر سلامت و امنیت را بدانند، از طرفی شاید به جامعه تلنگر خورده باشد که در بسیاری موارد غفلت‌هایی صورت گرفته است و باید در حوزه سلامت و مدیریت در بیماری بیشتر توجه کنیم.

وی ادامه داد: باید سیاست گذاری روشن‌تر و صحیح‌تری برای تضمین آینده جامعه در حوزه سلامت داشته باشیم با توجه به اینکه بحث بهداشت و سلامت در بحث‌های مختلف، مهم است باید یک برنامه ریزی از طریق دانش و تغییر در رفتار جامعه داشته باشیم.

محسن بیگی گفت: در آموزش و پرورش بیش از ۸۰ درصد آموزش‌ها غیر از درس، کتاب و زبان معلم و عمدتا رفتاری است لذا آموزش‌ها باید از طریق جامعه اثرگذار یعنی مدیران، معلمان و کادر مدرسه به بچه‌ها و خانواده‌ها تزریق شود تا بتوان مدیریت بحران بهتری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی بیان کرد که ما در حوزه پیشگیری ظرفیت بالاتری نسبت به وزارت بهداشت داریم امیدوارم بتوانیم ابزار روح و سلامت جامعه را ارتقا دهیم و مسیر سلامت را برای جامعه هموار کنیم.

محسن بیگی مدیری توانمند است

زینی‌وند نیز در این مراسم با بیان اینکه ارتباط خوب معاونت با مدرسه توسط برنامه‌های مختلف مانند المپیادهای مدرسه‌ای جای تشکر و تقدیر دارد گفت: آقای محسن بیگی انسانی متعهد، انسانی اخلاق مدار و مدیری توانمند است و از زمانی که در مدارس غیردولتی فعالیت داشت، منشا تحول بود.

وی به تعامل دو حوزه مدارس غیردولتی و سلامت اشاره و اظهار امیدواری کرد این ارتباط و تعامل با حضور آقای محسن بیگی تعمیق بخشیده شود.

اهمیت حوزه سلامت و مسائل سلامت کشور، بهداشت پیشگیرانه است

در بخش پایانی این مراسم مهرزاد حمیدی با بیان اینکه مسیولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک تکلیف است گفت: ارزش هر مسئولیت جایی دیده می‌شود که فرد در جایگاه خود بتواند خدمت کند. مدیرکل قبلی و سرپرست این دفتر نیز با این نگاه در این دفتر فعالیت کردند. اکنون نیز برای آقای محسن بیگی آرزوی موفقیت دارم.

وی ادامه داد: اهمیت این حوزه و مسائل سلامت کشور، بهداشت پیشگیرانه است تا فرهنگ و سواد سلامت برای کشور دیده شود. در شرایط کنونی نیز اهمیت سازمانی که نقش پیشتاز را در بحث پیشگیری دارد، بیشتر شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در ۶ سال همکاری با آقای ضیاالدینی در دروس عمومی دانشگاه فرهنگیان، بحث سلامت درج شد، همچنین با همکاری وزارت بهداشت بحث سلامت برای دانش‌آموزان دیده شده است ‌که نقش اساسی در امتحانات نهایی دارد.

حمیدی به طرح‌های دیگر انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: بعد از شیوع کرونا بخشی که چابک عمل کرد حوزه تربیت بدنی و سلامت و بخش بهداشت و سلامت بود.

در پایان این مراسم معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و رئیس مراکز و مدارس غیردولتی، محمد محسن بیگی را به‌عنوان مدیرکلی این دفتر معرفی و از زحمات مدیرکل سابق و سرپرست سابق این دفتر تقدیر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار