نجات دو کودک در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی

شیراز(پانا) - سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز از نجات دو کودک در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در شیراز خبر داد و گفت دو کودک که در میان دود و آتش یک منزل مسکونی در خیابان لطفعلی خان زند گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نجات دو کودک در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی

علیرضا عدلو به خبرنگاران گفت: همسایگان با مشاهده دود از حیاط این منزل مسکونی که محل انبار مقدار زیادی کارتن بود، بلافاصله با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفتند و به سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، نیروهای عملیات ایستگاه‌های 19 و 11 این سازمان به همراه خودروهای حمل دستگاه تنفسی ساعت 16:55 روز گذشته به خیابان زند رهسپار شدند.

او گفت: آتش سوزی ازحیاط این منزل مسکونی و از کارتن‌های دپو شده، بوقوع پیوست به طوری که شعله و دود بسیار زیادی از آن خارج می‌شد و به سرعت در حال گسترش و رسیدن به قسمت‌های دیگر این ساختمان بود.

او بیان کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، اهالی اعلام کردند که دو کودک در خانه و در میان این آتش سوزی گرفتار شده‌اند که نیروهای آتش‌نشانی به سرعت وارد عمل شدند و پس از قطع برق و گاز، با استفاده از تجهیزات مخصوص خاموش کردن آتش و دستگاه‌های تنفسی خود را به کانون آتش رساندند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های سرکش آتش را مهار و کاملا خاموش کنند.

عدلو ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان در محل آتش‌سوزی به جستجو پرداختند که موفق شدند با سرعت عمل خود دو کودک ( دو دختر بچه 7 و 10 ساله) را به سلامت از میان شعله‌های آتش خارج و به محل امن انتقال دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به این که علت بروز این آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با استفاده از فَن‌های فشار مثبت و منفی دود ناشی از آتش سوزی را از محل حادثه تخلیه کرده و با ایمن سازی محل و ارائه تذکرات لازم ایمنی به مالک به ماموریت خود پایان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار