فلاحت پیشه: لازمه هر گفت‌وگویی با ایران به نتیجه رسیدن برجام است

رژیم صهیونیستی موضوعی نیست که راهکار دیپلماتیک داشته باشد زیرا ایران هیچگاه این رژیم را به رسمیت نشناخته  است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد کشورهای اروپایی در توافقنامه برجام، طرح هرگونه پیشنهاد برای گفت‌وگوی مجدد با ایران را بی ثمر دانست و تاکید کرد لازمه هر گفت وگویی با ایران به نتیجه رسیدن برجام است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فلاحت پیشه: لازمه هر گفت‌وگویی با ایران به نتیجه رسیدن برجام است

به گزارش مجلس، حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه در واکنش به درخواست رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان مبنی بر تنظیم توافق جدید با ایران در موضوع هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای گفت: این موضوع پیشنهاد تازه‌ای نیست بلکه پیشنهاد محترمانه‌ای است که تا پیش از این بارها به صورت غیرمحترمانه از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده است که معنای آن هم عقب‌نشینی ایران از برجام و تامین بخشی از نظرات آمریکا است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام یک بسته کامل است ادامه داد: لازمه هر گفت‌و‌گویی با ایران این است که برجام به نتیجه برسد.

وی با انتقاد از عملکرد کشورهای اروپایی در توافقنامه برجام تصریح کرد: اگر عملکرد کشورهای اروپایی در برجام به گونه‌ای بود که برای ایران امیدی به ادامه روندهای دیپلماتیک باقی می‌گذاشت به طور طبیعی این امکان وجود داشت که برای دیگر مسائل، بسته‌ها و ابتکارهای جدیدی مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه پیشنهاد گفت‌و‌گوی جدید با ایران در شرایط کنونی اثر چندانی ندارد گفت: در واقع آنچه امروز وجود دارد انتظار برای برگزاری انتخابات آمریکا است؛ اگر در انتخابات آینده ترامپ رئیس‌جمهور باشد باید منتظر راهبرد جدید مقامات این کشور بود اما اگر ترامپ پیروز انتخابات نباشد آن زمان امکان احیای روند اجرای برجام وجود خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره گفت‌وگو با کشورهای اروپایی درباره مسائل منطقه‌ای، تاکید کرد: اگرچه مسائل منطقه‌ای از موضوع هسته‌ای ایران مجزا است اما معتقدم ایران می‌تواند با کشورهای اروپایی البته بدون حضور آمریکا بر سر مسائل منطقه‌ای مذاکره و همکاری کند کما اینکه در مواردی مانند یمن هم این همکاری‌ها صورت گرفت؛ واقعیت آن است که مسائل منطقه‌ای شرایط خاصی دارد که بخشی از آن که مربوط به کشورهای منطقه بوده و باید در منطقه برای آن راهکار پیدا شود، شبیه الگوی دهه 1990 میلادی ایران و کشورهای عرب که به سمت تنش‌زدایی حرکت کرده و چند سال خوب را سپری کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منظور کشورهای اروپایی از مسائل منطقه‌ موضوع رژیم صهیونیستی است گفت: رژیم صهیونیستی موضوعی نیست که راهکار دیپلماتیک داشته باشد زیرا ایران هیچ گاه این رژیم را به رسمیت نشناخته است بنابراین این مساله بن‌بستی جدی به حساب می‌آید؟

نوربرت روتگن، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان در روزهای اخیر در گفت‌وگویی درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: هدف توافق هسته‌ای این بود که از توان ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کند. با خروج آمریکا از آن، اکنون دوباره ایران [از نظر از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای‌اش] ایجاد تهدید می‌کند.

روتگن در ادامه ضرورت توافقی جدید با ایران را مطرح کرده و گفت: بنابراین، ضرورت دارد که توافقی جدید و گسترده‌تری انجام شود که مسائل ثبات منطقه‌ای را هم در بر بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار