در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون شنا: آماده حضور در انتخابی المپیک بودیم که کرونا ویروس شایع شد

به حضور در توکیو امیدوار هستیم

تهران (پانا) - محسن رضوانی از امیدواری این فدراسیون برای حضور نماینده‌های ایران در شنا، شیرجه و واترپلو المپیک 2020 خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون شنا: آماده حضور در انتخابی المپیک بودیم که کرونا ویروس شایع شد

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت فعلی ملی‌پوشان شنا، شیرجه و واترپلو ایران با توجه به شیوع کرونا ویروس و ممنوعیت حضور در استخرها گفت: محل تمرین ورزشکاران آبی جزو اولین مکان‌هایی بود که بسته شد و با بررسی و صحبت‌هایی که با فدراسیون جهانی داشتیم از آخرین مکان‌هایی هست که باز خواهد شد.

وی در ادامه نوع انتشار ویروس کرونا در آب را این‌طور بیان کرد: طی تحقیقات صورت گرفته، هنگامی که ناقل کرونا ویروس در حال تمرین شنا است، باعث می‌شود این ویروس چرب بر روی سطح آب معلق شود، منظور از سطح آب فضای ۱۰ سانتی آب استخر هست که شناگر در آن حرکت می‌کند و تنفس شدید ورزشکار ویروس را حدود ۱۵ متر پرتاب می‌کند و این نشان از سرعت انتقال و خطرناک بودن آن دارد.

رئیس فدراسیون شنا به تمرینات ملی‌پوشان اشاره کرد و گفت: در هر سه رشته ما آماده اعزام به مسابقه بودیم که کرونا ویروس پیش آمد، تیم ملی شنا برای مسابقات انتخابی المپیک در مجارستان آماده شده بود و در شیرجه هم حمید کریمی که شانس کسب سهمیه المپیک 2020 را دارد در کشور روسیه و شهر کازان حضور داشت که هفته گذشته به ایران برگشت. تیم ملی واترپلو هم قرار بود برای مسابقات انتخابی المپیک به قزاقستان برود.

وی ادامه داد: برای بچه‌های تیم ملی واترپلو، بسیار مهم است که بتوانند آمادگی خود را حفظ کنند. در این مدت تمرینات خارج از آب که شامل کارهای کششی و هوازی است را انجام می‌دهند ولی من صادقانه به شما بگویم اثری که تمرینات انفرادی یک دونده و یا یک کشتی‌گیر انجام می‌دهد 80 درصد بیشتر از تمرین انفرادی و خارج از آب برای ورزشکاران رشته‌های آبی است.

رضوانی در ادامه درباره وضعیت روانی ملی‌پوشان ایران گفت:ما کارهای روان‌شناسی ملی‌پوشان را به طور مستمر در این ایام داشتیم و سعی کردیم از نظر روانی هم رهایشان نکرده باشیم چون شناگران بسیار کار سختی دارند. دکتر حمزه یکی از معروف‌ترین مربیان روان‌شناس کشور هست و با دکتر واعظ که در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مسئولیت دارند و در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم عضو کادر فنی تیم ملی واترپلو بود، و همچنین دکتر مهری هم این تیم را همراهی می‌کند که این تیم پیش از نوروز کار خود را شروع کرد و جلساتی را با شناگران آغاز کردند و با آن‌ها ارتباط دارند.

وی افزود: این اتفاق در تمام جهان وجود دارد و باید تحمل کنیم. همه ورزشکاران جهان مثل هم هستند اما چون ورزشکاران رشته شنا با صدم ثانیه برای گرفتن سهمیه در المپیک فاصله دارند و بین خودشان هم یک رقابت خاصی الآن در جریان هست هرکسی که امکانات بیشتری داشته باشد می‌تواند موفق‌تر شود و فضای این بچه‌ها به این صورت است و با کار‌های کششی آمادگی خود را حفظ می‌کنند.

رئیس فدراسیون شنا در پاسخ به این سؤال اینکه " آیا امکان تمرین در استخرهای خانگی برای ملی‌پوشان وجود ندارد؟ " گفت: آن استخر ۱۰ تا ۱۵ متری اصلاً کارایی برای تمرین کردن کسی که بخواهد ۱۵ کیلومتر شنا کنند را ندارد. این بچه‌ها واقعاً شرایط برایشان سخت است، از طرف دیگر ورزش‌های پایه در کشورمان در دید نیست و در کورس مطبوعاتی حضور ندارد و بچه‌‎ها کاملاً در فشار هستند.

رضوانی در ادامه درباره شرایط تیم ملی واترپلو ایران برای صعود به المپیک گفت: فکر می‌کنم مسابقات انتخابی که قرار بود در قزاقستان برگزار شود اما لغو شد، دوباره تکرار می‌شود و یک تورنمنت دیگر برگزار خواهد شد. درباره این موضوع باید منتظر خبر فدراسیون جهانی باشیم.

رئیس فدراسیون شنا در پایان درباره شانس المپیکی شدن شنا و شیرجه ایران گفت: ما در شنا هم مثل واترپلو کاملاً امیدوار هستیم. برای حمید کریمی هم که امید شیرجه ایران در سهمیه المپیک به شمار می‌رود روزی سه چهار هزار دلار هزینه کردیم که در اردوی فدراسیون جهانی باشد و به سختی توانستیم او را به این اردو بفرستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار