اهم فعالیت‌های فرمانداری ماهنشان در ایام کرونا

زنجان (پانا) - فرماندار شهرستان ماهنشان اعلام کرد جمعیت هلال احمرشهرستان در ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان متاثر از حوادث طبیعی و غیرطبیعی پیشرو است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اهم فعالیت‌های فرمانداری ماهنشان در ایام کرونا

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، مجتبی نوری گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی و خسارت هایی از قبل این حوادث به‌ویژه متوجه ماهنشان می شود.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یکی از دستگاه های پیشرو در امدادرسانی به مصدومان در حوادث است، اظهار کرد: خدمات امدادی نیروهای امداد و نجات هلال احمر در همه فصول سال برای مسافران، رانندگان و حادثه دیدگان حوادث طبیعی و غیرطبیعی قابل توجه و بی منت است.
فرماندار شهرستان ماهنشان، با بیان اینکه اسفند سال گذشته با شیوع ویروس کرونا ماموریت های جدیدی برای دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر تعریف شد، یادآوری کرد: بر اساس همین برنامه حضور در پست های بازرسی سلامت، تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرستان فعال شد.
نوری تاکید کرد: خروجی تب سنجی و غربالگری در شهرستان ماهنشان روند مطلوب و قابل توجهی داشت که یکی دیگر از برنامه های حائز اهمیت هلال احمر ضدعفونی معابر و مکان های عمومی، توزیع پک های بهداشتی و ضدعفونی، میان خانوارهای روستایی کم برخودار و بیماران خاص بود.
وی ادامه داد: توزیع سبد غذایی برای خانوارهای کم برخودار در سطح شهر و روستاهای ماهنشان توسط جمعیت هلال احمر و ضدعفونی منازل مسکونی خانواده های تحت پوش کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات ارزشمند برای پیشگیری و مبارزه با کروناست.
فرماندار شهرستان ماهنشان به راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح از سال گذشته در دست اجراست که این مهم در سال جاری به جد پیگیری و تعداد آن افزایش خواهد یافت.
نوری با تاکید بر اینکه فاصله گذاری اجتماعی با همکاری شهروندان در سطح شهرستان ماهنشان اجرا شد، از همکاری آنان در این زمینه قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند، اضافه کرد: در شهرستان ماهنشان با همکاری شبکه بهداشت و درمان نقاهتگاه بیماران کرونایی تجهیز شده که برخی از امکانات مورد نیاز برای این مرکز مراقبتی توسط هلال احمر تامین شد.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در موضوع نظام سلامت پیشروتر از سایر کشورهای دنیا بودیم و 100 درصد ماهنشانی ها وضعیت سلامت خود را در سامانه جامع سلامت ثبت کرده اند.
نوری از همه ماهنشانی ها در سطح مراکز شهری و روستایی خواست؛ با برنامه ها و سیاست های ورزات بهداشت و درمان که در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا ارائه می شود همکاری جدی داشته باشند.
وی یادآوری کرد: خیرین در این خصوص نیز همکاری بیش از گذشته با فرمانداری داشته باشند و کسانی که علاقمند به همکاری داوطلبانه در پیشگیری از کرونا هستند با مراجعه به سامانه http://HelalaHealth. ir نام نویسی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار