درارتباط ویدئو کنفرانس مطرح شد:

عدم برگزاری اردوی ملی پیشتازان

تبریز(پانا) - مدیر آموزش سازمان دانش آموزی کشور گفت به دلیل وجود بیماری کرونا در کشور که پیش‌بینی می‌شود تا آخر شهریور ماه این بیماری از بین نرود و نیز زمانی برای برنامه‌ریزی اردو باقی نماند، اردوی ملی پیشتازان برگزار نمی شود.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
عدم برگزاری اردوی ملی پیشتازان

مدیر آموزش سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، در ویدیو کنفرانسی که با همکاران، مربیان و پیشتازان سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: خوشحالم از اینکه برای اولین بار استانی با نیروهای جوان از بستر فضای مجازی به این خوبی استفاده می کند و این نشان می‌دهد، هر جا نیروهای جوانی داشته باشیم، نتیجه بهتری می گیریم.

وی افزود: در سفری که به آذربایجان شرقی داشتم، شاهد تلاش های بی وقفه همکاران سازمان دانش آموزی استان، مربیان و پیشتازان بودم و به خود بالیدم که اینچنین خانواده منسجم و هدفمندی داریم.

بر اساس جامعه هدف و نیازهای آنها تولید محتوا شود

رضایی با اشاره به شرایط خاصی که کرونا در کشور ایجاد کرده است گفت: پیش بینی می کنیم که این بیماری تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و چاره ای جز استفاده از بسترهای شبکه‌های مجازی نداریم.

وی افزود: برای دور نماندن دانش آموزان از سازمان دانش آموزی در این ایام، می‌توان محتواهایی در قالب های متفاوت کارکرد که موضوعات آن یکی از آموزش‌های سازمان دانش آموزی باشد. محتوا باید به روز باشد و در راستای تقویت مهارتهای اجتماعی برای دانش آموزان تولید شود.

این مقام مسئول به یکی از مهارت های پیشتازان که آموزش چوب و گره است، اشاره کرد و گفت: این مهارت برای استفاده در طبیعت است، ولی باید آموزش این مهارت منجر به حل مسئله ، تاب آوری و بسیاری از مسائل دیگر زندگی شود.

رضایی افزود: در تولید محتوا آزاد هستیم. جامعه محوری تولیدات، اساس کار است. تربیت باید تمام ساحتی باشد و تربیت اجتماعی نیز یکی از اینهاست که در اولویت کار ما قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال؛ مسئولیت پذیری را به شکل های دیگر نیز به دانش آموزان نشان دهید. مسئولیت در خانه، مسئولیت در دانشگاه، مسئولیت در جامعه و هزاران مورد دیگر و آن را تفسیر کنید و گسترش دهید.

رضایی افزود: باید بر اساس جامعه هدف و نیازهای آنها محتوا تولید کرد و در عین حال ابزار محتوا را تعیین کرد. آسیب‌شناسی و نظرسنجی از جامعه هدف باید انجام گیرد و بر اساس آن تولید محتوا شود.

کانال سازمان دانش آموزی در شبکه شاد ایجاد می شود

این مقام مسئول به نقش اولیا در شناساندن سازمان دانش آموزی به جامعه اشاره کرد و گفت: رایزنی هایی با مسئولین برای ایجاد کانال ویژه پیشتازان در شبکه شاد انجام شده است و امیدواریم با ایجاد این کانال، اولیا نسبت به مهارت های ما آشنایی پیدا کنند و استقبال آنها از این آموزشها بیشتر شود و اولیا باید به نقش پیشتازان در بحران ها پی ببرند.

وی گفت: در تولید محتوی، دبیرخانه هایی برای جمع‌آوری آثار تولیدی دانش آموزان و همکاران در چند استان ایجاد شده است، ولی داوری آنها بر عهده سازمان مرکز می باشد و پس از داوری و انتخاب،این آثار را در کانال شاد به اشتراک خواهیم گذاشت.

اردوی ملی برگزار نمی شود

مدیر آموزش سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که سالم ترین، بهترین و امن ترین بستر فرهنگی، هنری و اجتماعی اردوها هستند، از عدم برگزاری اردوی ملی سال جاری خبر داد و گفت: هدف اصلی اردوهای ملی، ایجاد ارتباط فردی و آشنایی اقوام مختلف کشور باهم است. فضای اردو اگر بستر رقابتی باشد و رفاقتی نباشد، آسیب‌های جدی به دانش‌آموزان و سازمان دانش آموزی خواهد زد. اگر قرار بود فقط حق انتخاب یک تصمیم برای سازمان دانش آموزی را داشته باشم؛ تصمیم می گرفتم، تمام فعالیت‌های این سازمان را در فضای اردوگاه انجام دهم. متاسفانه به دلیل بیماری کرونا که پیش‌بینی می‌شود تا آخر شهریور ماه از بین نرود و زمانی برای برنامه‌ریزی اردو باقی نماند، این اردو برگزار نمی شود و آموزش مدرسان نیز بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

برگزاری دوره خبرگزاری پانا برای 750 نفر

وی به نگاه ویژه به خبرگزاری پانا اشاره کرد و گفت: تاکنون نگاه حرفه ای به خبرگزاری پانا در مرکز وجود داشته است و با حضور مدیریت جدید این دیدگاه تغییر کرده است. امسال دوره های آموزش پانا برای اولین بار برای 750 نفر در برنامه ریزی سازمان دانش آموزی مرکز قرار دارد و در اردوی ملی نیز خبرنگاران پانا حضور چشم گیری خواهند داشت.

سازمان دانش آموزی تا 1400 به اوج پیشرفت خود می رسد

رضایی سازمان دانش آموزی را دارای جوی جذاب و پر نشاط دانست و افزود: هر چند در چندین سال اخیر این سازمان مورد بی مهری قرار گرفته است؛ ولی بنده با توجه به فعالیت هایش، از سال۱۴۰۰ به بعد اوج پیشرفت را برای آن پیش‌بینی می‌کنم. در این راستا اگر ما تجربه بزرگان را در کنار دانش جوانان قرار دهیم، بسیار موفق خواهیم شد. تجربه بدون دانش و دانش بدون تجربه، محکوم به شکست است.

معلمی موفق است که مربی هم باشد

وی به نقش شهدا و جانبازان در زندگی ما اشاره کرد و همه رابه رعایت حرمت و جایگاه آنها فرا خواند و گفت: معلمی بالاترین جایگاه است، ولی یک پله بالاتر از معلمی، مربیگری است. معلمی موفق است که مربی هم باشد. اگر من در مقام مربی باشم احساس آرامش دارم و اگر قدمی برای مربی بردارم، احساس رضایت می‌کنم. دوستی با طبیعت، احترام به پدر و مادر و سر لوحه قرار دادن ائمه اطهار و برقراری نماز را از یاد نبرید.

مدیر سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این ویدئو کنفرانس با ابراز خوشحالی از ارتباط در فضای مجازی با مسئولین محترم کشوری، گفت: تولید محتوای آموزش، موضوع بحث سازمان دانش آموزی استان ماست. در آغازین روزهای ایام تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس با هم‌فکری همکاران ستادی استان به نتیجه رسیدیم که نباید فعالیت‌های ما تعطیل شود.

وی افزود: کانالی با حضور دانش آموزان و همکاران تشکیل شد تا فعالیتهای خود را به صورت مجازی ادامه دهیم. با راه اندازی کانال سازمان دانش آموزی استان در فضای مجازی توانسته ایم برنامه های سازمان را به خانه ها ببریم. برای ما جامعه محوری این قضیه مهم است.

علیزاده خاطرنشان کرد: تمام محتواها با رویکرد تربیتی تولید می‌شود. تلاش می‌کنیم که به خانه ها راه پیدا کنیم.

وی گفت: با ایجاد این کانال، سه نوع مخاطب دانش‌آموز، مربی و اولیا تحت پوشش قرار خواهند گرفت. باید کاری کنیم که سازمان را به خانه‌ها ببریم تا جامعه محوری سازمان ملموس شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار