امیری: جشنواره مجازی فعالیت های پرورشی نمادی از رویکرد تربیتی مدارس در فضای مجازی است

تهران(پانا)- علی امیری، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، در مورد برگزاری اولین جشنواره مجازی فعالیت های پرورشی و تاثیر آن بر نظام تربیتی آموزش و پرورش سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
امیری: جشنواره مجازی فعالیت های پرورشی نمادی از رویکرد تربیتی مدارس در فضای مجازی است

علی امیری، در گفتگو با پانا، با اشاره به این که نظام تربیت رسمی و عمومی کشور هم متاثر از شرایط بوجود آمده ناشی از گسترش ویروس کرونا بوده، گفت: لزوم اتخاذ تدبیری مناسب، برای تداوم آموزش، تربیت و جلوگیری از گسست پیوند دانش آموز با فضای مدرسه بسیار مهم و حساس بوده و در این شرایط، توجه به مسائل تربیتی دانش آموز جدای از مباحث آموزشی و درسی مسئله ای مهمی است.
وی افزود: در این شرایط بحرانی با توجه به عدم حضور دانش آموزان در کالبد فیزیکی مدرسه؛ استفاده از فضای مجازی به عنوان یک فرصت مناسب، مکمل، ضروری و تنها راه ارتباط و تعامل با دانش آموزان و خانواده های آنان است. در این زمینه مربیان پرورشی با تاکید بر موضوعات تربیتی در قالب تولید محتوا؛ تلاش کردند فرایند تربیت جریان داشته باشد.
امیری اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده که در تاریخ نظام تربیت رسمی و عمومی کشور بی سابقه بوده و تجربه ای از این دست نداشتیم، مدیران مدارس با بهره گیری از فضای مجازی تلاش کردند در حد توان خود، فضای حاکم در خانواده های دانش آموزان، با ارزش ها و رویه ها و فرهنگ حاکم بر مدرسه تناسب نزدیکی داشته باشد. بنابراین مدیران هم در زمینه مباحث درسی و آموزشی و هم مباحث تربیتی تلاش دلسوزانه و شبانه روزی به عمل آوردند.
وی تصریح کرد: تولید محتوا، تجربه گران بهایی در این دوران بود که در قالب های گوناگون ارائه شد و در سطح بسیار گسترده ای، همکاران فرهنگی و دانش آموزان حضور و شرکت فعالی داشتند. بدون شک، سوای تلخی تاثیر ویروس کرونا بر روح و جسم مردم کشورمان؛ این دوره فرصت مهمی بود برای مجهز شدن مدارس کشور به استفاده عملگرایانه از فضای مجازی که نتایج مثبت آن در آینده نظام تربیت رسمی و عمومی کشور آشکار و قابل لمس خواهد بود.
امیری گفت: در این راستا، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، همراه با سایر همکاران در صدد برآمد تا از توان، تجربه و تخصص معاونان، مربیان، مشاوران، مراقبان سلامت و دبیران تربیت بدنی در مسیر تولید محتوا بهره ببرد و دراین راه با برگزاری اولین جشنواره مجازی فعالیت‌های تربیتی مدارس منطقه، گامی مهم در تحلیل محتواهای تولید شده در قالب های مختلف و تقدیر از همکاران و دانش آموزان فعال در این عرصه بر دارد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۳ در پایان گفت: بدون شک اولین جشنواره مجازی فعالیت های تربیتی جلوه ای از دلسوزی و تلاش همه در تداوم تعلیم و تربیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار