در جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا انجام شد؛

ارائه و بررسی پیشنهادات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در مقابله با کاهش آثار و تبعات اقتصادی شیوع کرونا

تهران (پانا) - دهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا عصر دوشنبه به ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهور و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه و بررسی پیشنهادات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در مقابله با کاهش آثار و تبعات اقتصادی شیوع کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمد نهاوندیان در این جلسه با اشاره به ضربه های شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران و جهان، تاکید کرد که به دنبال این هستیم با وجود محدودیت ها و تحریم های ظالمانه، واحد‌های تولیدی در کشور بتوانند به کار خود ادامه دهند تا وضعیت اشتغال کارگران و جوانان ایرانی آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با رویکرد جامعه نگر نظام و دولت تدبیر و امید، بازگشایی مشاغل اقتصادی و کسب وکارها با روند تدریجی خوبی پیش رفت.

در این جلسه پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی برای کمک و پرداخت هزینه به بخش های آسیب دیده در حوزه کشاورزی و همچنین اضافه شدن برخی رسته ها و کسب و کارهای این حوزه به رسته های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ارایه، بحث و بررسی شد.

در ادامه جلسه نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته پیشنهادی «تشویقی تجارت الکترونیکی» و پیشنهادات در زمینه فروش اینترنتی که همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور به صورت یک پویش آغاز شد و همچنین توسعه تجارت الکترونیکی به کشورهای منطقه را ارایه کرد که این بسته پیشنهادی توسط اعضای جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مصوبه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در زمینه قراردادهای اجاره یا رهن واحد‌های مسکونی در دوران شیوع کرونا و همچنین اقدامات، برنامه ها و منابع مورد نیاز صندوق نوآوری و شکوفایی در مقابله با بیماری کرونا نیز از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح و بررسی شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار