«مکث» بی‌ریسک شبکه دو، جواب داد

تهران (پانا) - شبکه دوم سیما زمانی پیشتاز ارائه برنامه‌های سرگرم‌کننده و جذاب بود و از «کلاه قرمزی» تا «کوله پشتی» را روی آنتن می‌فرستاد که همچنان به‌عنوان محصولاتی کالت مورد توجه هستند با این حال در سالهای اخیر دست این شبکه از برنامه‌های حرفه‌ای نه اینکه خالی باشد ولی کم‌بار است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
«مکث» بی‌ریسک شبکه دو، جواب داد

رمضان امسال شبکه دوم سیما زمان پیش از افطار خود را به برنامه "مکث" داده؛ برنامه‌ای که از همین ابتدای راه و با رفتن به سراغ سوژه‌های منحصربفرد جلب توجه کرده. این برنامه، ظاهری کاملا بی‌ادعا ولی باطنی جذاب و فکرشده دارد.

"مکث" متمرکز بر کرونا ولی متکی بر سوژه‌هایی است کاملا بکر و دست‌نخورده؛ از صحبت با همشهریان شهری بدون کرونا در دل ایران تا زدن به حاشیه‌ها و گپ و گفت با هموطنانی که مشغول رتق و فتق زندگی کودکان زاغه‌نشین هستند!

«مکث» بی زرق و برق‌های گول‌زننده‌ای که از برخی برنامه‌های ماه‌نشان(!!) سراغ داریم و بی آن که بخواهد گریه و زاری راه بیندازد از جریان زندگی می‌گوید که حتی در دوران کرونازده اخیر هم زیبایی‌های خود را دارد.

این برنامه ترکیبی که محصولی از گروه اجتماعی شبکه دوم سیماست توسط گروهی تولید شده که پیشتر تجربه تولید برنامه‌هایی نظیر "هزارداستان" و «خندوانه» را در شبکه نسیم داشته‌اند که هر یک در گونه خود جزو پرمخاطب‌ها بوده‌اند‌.

عجبا که دست‌اندرکاران شبکه نسیم چنین برندسازانی را نادیده گرفته‌اند اما ذکاوت مدیران شبکه دو در رفتن به سمت این امتحان‌پس‌دادگان باعث شده "مکث" شکل گیرد که می‌تواند برای تمام گروه‌های سنی جوان یا میانسال و کهنسال، آورده داشته باشد.

مکث این برنامه بر مردمانی که در اوج گرفتاری به فکر محرومین هستند و تریبون دادن به مدیران شهری دورافتاده که توانسته‌اند شهرشان را ضدکرونا کنند باعث می‌شود «مکث» بتواند خیلی راحت با کف مخاطب ارتباط گیرد.

روانی کلام مجریان برنامه که گستره‌ای متنوع از گیتی خامنه، مریم سعادت، الهام پاوه‌نژاد، امین زندگانی، مسعود کرامتی و سیما تیرانداز را دربرمی‌گیرند و همراهی این مجریان با مهمانان خاص و درعین حال بی‌ادعای برنامه از جمله عناصری است که «مکث» را متمایز می‌کند از بسیاری برنامه‌های هم‌رده.

مدیران شبکه دو بدون ریسک کردن و صرفا با سپردن تولید برنامه به کاربلدهای امتحان پس‌داده کاری کرده‌اند که حتی مخاطب گذری شبکه دو نیز دنبال‌کننده «مکث» باشد.

«مکث» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد هر روز رمضان حوالی ۱۹ روی آنتن شبکه دو سیماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار