مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار:

هدایت تحصیلی مطلوب، امری مهم در تعیین سرنوشت تحصیلی و شغلی دانش آموزان است

شهریار ( پانا) - جلسه کارگروه هدایت تحصیلی دانش آموزان با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار و اعضاءبرگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی مطلوب، امری مهم در تعیین سرنوشت تحصیلی و شغلی دانش آموزان است

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهریار، در این جلسه مجید پارسا، مدیر آموزش و پرورش شهریار در سخنانی با تاکید بر تسریع در اجرای صحیح آیین نامه هدایت تحصیلی در ایام فعلی و تعطیلی مدارس، بر راهنمایی و هدایت مطلوب دانش آموزان توسط مشاوران تحصیلی مدارس جهت انتخاب رشته تأکید کرد.

او در خصوص اهداف هدایت تحصیلی اظهار کرد: برقراری توازن در رشته های تحصیلی و ایجاد گرایش و توجه دانش آموزان به سمت رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه ای، از اهداف مهم طرح هدایت تحصیلی است.

پارسا عنوان کرد: هدایت تحصیلی فرایند بسیار مهمی است که در این راستا با راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی که به دانش آموز ارائه می شود، دانش آموزان، استعدادها، توانایی ها، علایق و ویژگی‌های خود و رشته‌های تحصیلی، حرفه ها و مشاغل مورد نیاز در جامعه را شناخته و با اطلاعات کافی اقدام به انتخاب رشته می کنند.

او افزود: شهرستان شهریار با داشتن موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و همچنین وجود شهرک های صنعتی، بستر مناسبی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای و ورود به بازار کار در آینده، فراهم کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهریار خاطرنشان کرد: به جهت توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، تفاهم نامه ای در این خصوص با دستگاههای اجرایی و بخصوص سازمان فنی و حرفه و وزارت خانه های مرتبط صورت پذیرفته است.

پارسا از اولیا دانش آموزان خواست با کسب اطلاعات کافی و دقیق در مورد شاخه ها و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و همچنین نیاز و علاقه فرزند خود، اقدام به هدایت تحصیلی و انتخاب رشته فرزندشان نمایند.

خبرنگار: سارا وثاق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار