موج صعودی طلا عقب رانده شد

تهران (پانا) - قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی بهبود ریسک پذیری سرمایه‌گذاران که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۰۴۹۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
موج صعودی طلا عقب رانده شد

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۲۲ دلار و ۶۱ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۴۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، رسیدن پاندمی کرونا به پیک خود، موضوع اصلی مورد توجه در هفته جاری خواهد بود که برای بازارهای سهام مثبت است اما به روند صعودی طلا ضربه می‌زند.

طلا تاکنون از اقدامات محرک مالی گسترده بانکهای مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی پاندمی کرونا سود برده است.

بازارهای سهام آسیایی در آستانه هفته پررویدادی که طی آن گزارشهای مالی شرکتهای بزرگ منتشر شده و دیدار مقامات بانکهای مرکزی برگزار می‌شود، اندکی صعود کردند.

بانک مرکزی ژاپن خرید دارایی‌های پرریسک را افزایش داده و وعده داده که برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، اوراق قرضه دولتی را به میزان نامحدود خریداری خواهد کرد.

دلار در برابر رقیبان کلیدی خود اندکی کاهش یافت اما نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر که روز جمعه صعود کرده بود، ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، کشورهای متعدد از جمله آمریکا در مسیر کاهش محدودیتهای قرنطینه هستند که به کسب و کارها اجازه می‌دهد فعالیتشان را بازگشایی کنند و سرمایه‌گذاران را نسبت به افزایش شمار کیتهای تست کرونا و آزمایش داروهای بیشتر امیدوار کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۰۳۸ دلار و ۱۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، ۷۶۶ دلار و ۹۰ سنت معامله شد. هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۵ دلار و ۲۸ سنت عقب نشینی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار