رضایی: شبکه شاد، مکملی برای آموزش حضوری دانش آموزان است

تهران (پانا) -معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 18، از ضرورت حضورآموزش و پرورش در شبکه های مجازی و گسترش دامنه فعالیت ها در این عرصه به واقعیتی غیرقابل انکار سخن گفت و اینکه موفقیت در این عرصه مستلزم ورود حساب شده و با برنامه است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رضایی: شبکه شاد، مکملی برای آموزش حضوری دانش آموزان است

انوشیروان رضایی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 18 در گفتگو با پانا گفت: ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران به ویژه فرهنگیان عزیز و تبریک هفته سلامت و هفته مشاغل از زحمات شبانه روزی مسئولان و کارشناسان جهت راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموز(شاد) تشکر و قدردانی کرد و این اقدام را امری مبارک شمرد.

رضایی گفت: آموزش و پرورش از دیرباز به صورت های مختلف در امر آموزش غیرحضوری تلاش کرده است و در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، این تلاش ها بیشتر و باکیفیت تر شده است، اما باز هم جای آموزش حضوری را نمی گیرد، بلکه به عنوان یک مکمل محسوب می شود.

وی افزود: در ماه های اخیر و با توجه به تعطیلی مدارس به علت بیماری کرونا ضرورت حضور آموزش و پرورش در شبکه های مجازی و گسترش دامنه فعالیت ها در این عرصه به واقعیتی غیرقابل انکار تبدیل شده است. اما موفقیت در این عرصه مستلزم ورود حساب شده و با برنامه است. امری که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه رضایی گفت: به عقیده بنده در روند تکامل این طرح می بایست به نیازسنجی از طرف دانش آموزان، اولیا و همکاران نیز توجه شود. همچنین رفع مشکلات و چالش های پیش آمده از جنبه های اجتماعی، اقتصادی و فنی وجه همت دست اندرکاران قرار گیرد.

وی افزود: از نظر اجتماعی نهاد آموزش و پرورش باید با اطلاع رسانی و انجام تبلیغات مناسب مخاطب را از نظر امنیت این شبکه، رعایت حریم خصوصی و مکمل بودن این شبکه برای آموزش حضوری اغنا کند. از نظر فنی تسهیل در دسترسی به این شبکه برای فراگیران کل کشور و امکان ویرایش اطلاعات از جمله تغییر شماره موبایل از طرف کاربر مهیا شود. هم چنین ازنظر اقتصادی جهت فراهم کردن امکانات تسهیلاتی از جمله توزیع تبلت های دانش آموزی ارزان، تخصیص وام برای تهیه این ابزارهای آموزشی و نیز اینترنت رایگان برای دانش آموزان فراهم شود.

وی پیشنهاد کرد: یک ماژول در این شبکه برای آموزش همکاران، کادر اجرایی مدارس و مناطق طراحی شود تا در زمینه تولید محتوا نسبت به مرحله تمرینی قبل، مطلوب تر عمل کنیم.

در پایان رضایی با آرزوی تحقق اهداف شبکه شاد تاکید کرد: دید ما نباید محدود به سال تحصیلی جاری باشد بلکه باید با نگاه بلند مدت در جهت رشد و تعالی این شبکه گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار