معاون سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا

کرونا به کسب و کارهای خُرد «زنان سرپرست خانوار» آسیب زیادی زده است

مسعودی فرید: فوت همسر علت ۷۰ درصد سرپرست خانوار شدن خانواده زنان است

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه علت بیش از 70 درصد سرپرست خانوار شدن زنان، درگذشت همسر است از حمایت زنان سرپرست خانوار در ایام شیوع ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کرونا به کسب و کارهای خُرد «زنان سرپرست خانوار» آسیب زیادی زده است

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار چندین سال است که در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد و اکنون ۲۴۵ هزار زن سرپرست خانوار با افراد تحت تکفل خود تحت پوشش قرار دارند، گفت: در سازمان بهزیستی به این قشر از جامعه توجه داریم و به ویژه در شرایط بحرانی فعلی که این افراد نیاز به توجه بیشتری دارند در کنار آنها هستیم تا از وضع معیشت این گروه هدف حمایت‌های لازم انجام شود.

بیش از ۴۰ هزار خانواده پشت نوبت داریم که در صورت تامین منابع، تحت پوشش قرار خواهند گرفت

مسعودی‌فرید تصریح کرد: در شرایط فعلی با توجه به شیوع ویروس کرونا، اقشار در معرض آسیب همچون زنان سرپرست خانوار با مشکلاتی روبه رو شدند. علاوه بر این کسب‌وکارهای خُرد این زنان نیز به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده است و آسیب زیادی به اشتغال بانوان سرپرست خانوار وارد شده است. همچنین افزایش قیمت‌ها نیز فشار زیادی به این خانوارها وارد کرده است که نیاز به حمایت دارند. البته اکنون زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌هایی که اقلام بهداشتی و مورد نیاز بیماری کرونا تولید می‌شود، مشغول به فعالیت هستند و مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش سازمان هستند مستمری فروردین ماه خود را دریافت کرده‌اند، گفت: به ادارات بهزیستی استان ها اعلام شده تا حمایت های لازم را از گروه های در معرض آسیب مانند زنان سرپرست خانوار انجام دهند و به دنبال آن هستیم تا از ستاد بهزیستی اعتبارات مورد نیاز برای حمایت‌های بیشتر از زنان سرپرست خانوار تأمین شود چون بیش از ۴۰ هزار خانواده پشت نوبت داریم که در صورت تامین منابع، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد علت سرپرست خانوار بودن زنان درگذشت همسر است، گفت: عمده دلیل درگذشت همسر این افراد هم تصادفات و بیماری‌های قلبی - عروقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار