کارگاه های مجازی خبرنویسی برای خبرنگاران پانا قزوین برگزار می شود

قزوین (پانا) - مسئول خبرگزاری پانای استان قزوین از برگزاری کارگاه های مجازی خبرنویسی برای خبرنگاران پانا استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه های مجازی خبرنویسی برای خبرنگاران پانا قزوین برگزار می شود

مسعود میرزایی در گفتگو با پانا، از برگزاری کارگاه های مجازی خبرنویسی برای خبرنگاران پانا استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و لزوم ارائه آموزش های از راه دور، کارگاه های مجازی خبرنویسی با هدف بالا بردن توانمندی خبرنگاران پانا در استان قزوین برگزار می شود.

وی با تقدیر از تلاش های خبرنگاران پانا استان، اظهار کرد: نگاه مثبت مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان نسبت به خبرگزاری دانش آموزی پانا می تواند به ارتقای بیش از پیش این خبرگزاری کمک کند و به واقع خبرگزاری پانا ظرفیت عظیمی برای مجموعه آموزش و پرورش به حساب می آید که به حول و قوه الهی ما در استان قزوین از این ظرفیت به شکل شایسته ای بهره برده ایم.

مسئول خبرگزاری پانا استان قزوین با اشاره به عملکرد این خبرگزاری، اعلام کرد: کسب رتبه سوم بخش یادداشت جشنواره رسانه ای ابوذر، ورود جدی در بحث گام دوم انقلاب، پوشش رسانه ای قوی برای جذب حداکثری کمک های نقدی و غیرنقدی در طرح سیل مهربانی که با محوریت سازمان دانش آموزی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان انجام پذیرفت، معرفی خبرنگاران پانا قزوین به عنوان همیار سوادآموز، انعکاس به روز فعالیت ها و اقدامات اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی استان و انجام مصاحبه های اختصاصی و تولید گزارشات در عرصه های فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی از جمله برخی اقدامات و دستاوردهای این خبرگزاری در استان قزوین است.

میرزایی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ضرورت ورود جدی رسانه ها برای مقابله با این ویروس، گفت: ما از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیش از 120 خبر و گزارش در خصوص ویروس کرونا در خبرگزاری پانا قزوین منتشر کرده ایم که این آمار در نوع خود قابل توجه است و امروز شاهد این هستیم که مجموعه خبرنگاران پانا برای مقابله با ویروس کرونا پای کار آمده اند و با مشارکت در پویش ها و جریان سازی رسانه ای، در مسیر مقابله با این بیماری تلاش می کنند.

این فعال رسانه ای، آموزش خبرنگاری به دانش آموزان را یکی از برنامه های مستمر خبرگزاری پانا استان قزوین عنوان و بیان کرد: برگزاری کارگاه های خبرنویسی برای دانش آموزان و شناسایی، جذب و به کارگیری استعدادهای خبرنگاری در مناطق استان از جمله برنامه هایی است که ما به صورت مستمر در استان آن را دنبال می کنیم.

میرزایی با اشاره به تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شده است، ادامه داد: خبرگزاری پانا همچون سایر تشکل های سازمان دانش آموزی، پایگاهی برای پرورش سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است و ما در این راه تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با یک متد علمی بتوانیم بیشترین اثرگذاری را داشته باشیم.

مسئول خبرگزاری پانا استان قزوین، پرهیز از آمارسازی و توجه به خروجی کار را از اولویت های پیش روی خبرگزاری عنوان کرد و گفت: توانمندسازی دانش آموزان در عرصه های اجتماعی در کنار آموزش های تخصصی سواد رسانه ای و خبرنگاری در اولویت برنامه های خبرگزاری پانا قزوین قرار دارد.

میرزایی در مورد بسته تحولی خبرگزاری پانا نیز اظهار کرد: در این بسته که به صورت کشوری دنبال می شود، قرار است در گام اول 750 خبرنگار؛ در هر منطقه یک خبرنگار آموزش داده شود و در گام دوم طرح 110 هزار خبرنگار در 110 هزار مدرسه پیگیری شود که این حرکت، خود برکات خوبی را برای ارتقای فضای رسانه ای کشور برجای خواهد گذاشت.

وی در پایان از برخی توافقات برای ارائه آموزش های خبرنگاری خبر داد و تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم تا در صورت نیاز دوره های خبرنگاری و سوادرسانه ای را برای مدیران، معاونین، کارشناسان روابط عمومی و فرهنگیان در مناطق 14گانه استان برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار