حجت الاسلام رفیعی: چالش مدرنیته از جمله ثمرات بیماری کرونا است

تهران (پانا) - استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ثمرات بیماری کرونا این بود که مدرنیته را به چالش کشید و نشان داد که بشر با این قدرت در برابر یک ویروس کوچک عاجز است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حجت الاسلام رفیعی: چالش مدرنیته از جمله ثمرات بیماری کرونا است

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنانی به مناسبت ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: توحید بر همه چیز مقدم است و تمامی انبیا و اهل‌بیت(ع) نیز برای آشنایی مردم با خداوند آمده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توحید ذاتی به این معنی است که تنها وجود مستقل در عالم هستی خداوند است، افزود: توحید صفاتی نیز یعنی تمام صفات خداوند در ذاتش است، توحید افعالی یعنی تمامی اموری که در عالم واقع می‌شود به دست قدرت خداوند است و توحید عبادی نیز یعنی تمامی عبادت‌های ما برای خداوند است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: نشانه اینکه انسان خداوند را می‌شناسد نخست این است که هر کسی خدا را بشناسد گناه نمی‌کند بنابراین خداوند در زندگی ما باید پررنگ باشد و خداوند را در زندگی خود قوی ببینیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان موحد خداترس و خدادوست است و کنترل زبان دارد که این موضوع نشانه توحید است، عنوان کرد: کسی که خدا را بهتر بشناسد بیشتر با خداوند سخن می‌گوید و انسانی که خدا را شناخت دوستش دارد از پیامبر (ص) تبعیت می‌کند.

رفیعی ادامه داد: اگر توحید در زندگی ما قوی باشد سختی‌ها برای ما روان و آسان می‌شود، یکی از ثمرات بیماری کرونا این بود که مدرنیته را به چالش کشید و نشان داد که بشر با این قدرت در برابر یک ویروس کوچک عاجز است.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت دین اسلام برای انسان گفت: اسلام به‌شدت برای انسان در طول خدا مقام قائل است اما مدرنیته انسان را در عرض خدا و یا با حذف خدا قرار داد و هدفش کنار گذاشتن الهیات دینی و اسلامی است.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی بیان کرد: خداوند بشر را خلیفه‌الله معرفی کرده و به او کرامت بخشیده است، توحید افعالی شامل امور مثبت و منفی می‌شود اما در بخش امور منفی خداوند فرموده است که قدرتش را داده‌ام اما انجام ندهید بنابراین اگر انسان این امور را انجام دهد خودش مسئول است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان دارای محتوای دینی پایینی هستند بنابراین در سایت‌ها با مشاهده برخی شبهه‌های دینی و اعتقادی دچار تزلزل می‌شوند، جوانان زمانی که هیچ‌پیشینه مطالعاتی ندارند در فضای مجازی با مشاهده ایراداتی که نسبت به مسائل دینی گرفته می‌شود عقایدشان به هم می‌ریزد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار