سرپرست معاونت بازرگانی خارجی اعلام کرد:

رشد ۲.۵ برابری واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸

تهران (پانا) - سرپرست معاونت بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران می گوید علی‌رغم تحریم‌های شدید در سال ۱۳۹۸، واردات کالاهای اساسی برای ذخیره‌سازی نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۲.۵ برابر رشد داشت.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۲.۵ برابری واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ « امیر طالبی» افزود: در سال گذشته بیشتر کالاهای اساسی وارد شده در بنادر به صورت مستقیم از کشتی به واگن‌های قطار برای ارسال به مراکز دائم ذخیره سازی انتقال یافت که موجب کاهش هزینه ها و سرعت حمل کالاها شد.

وی اظهار کرد: ماموریت و وظیفه‌ی ما تأمین کالاهای اساسی کشور است و ما بر اساس تکلیف برای حفظ ذخایر راهبردی کشور، با رصد بازار جهانی و در بهترین شرایط علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها، کالاهای مورد نیاز کشور را خریداری می کنیم.

سرپرست معاونت بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در سال ۹۸، بیش از دو میلیون تن کالاهای اساسی برنج، روغن و شکر وارد کشور شده که بخشی از این کالاهای اساسی در شبکه توزیع قرار گرفته و بخشی برای ذخایر راهبردی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با ورود ٩٤ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در سال ٩٨ در پهلوگیری کشتی ها در بنادر کشور رشد ۱۴۰ درصدی داشته‌ایم.

طالبی افزود: حدود ١١٥ قرار داد بین‌المللی برای خرید بیش از پنج میلیون تن کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۸ داشته‌ایم که بخش عمده‌ کالاهای این قراردادها در سال ٩٨ و مابقی در فروردین و اردیبهشت ٩٩ وارد کشور می شود.

واردات روزانه ۵۰ هزارتن کالای اساسی در سال جاری

سرپرست معاونت بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در سالجاری نیز روزانه ٥٠ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن و شکر در بنادر ایران تخلیه و به مقاصد بارگیری و حمل می‌شود.

وی اظهار کرد: ٦٠ درصد شکر، ٣٥ درصد روغن خام و ٢٠ درصد برنج مورد نیاز کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار