ضرورت بررسی لایحه نصب نمادهای کارگری در خیابان کارگر

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران گفت هیات رئیسه شورا بررسی لایحه نصب نمادهای کارگری در خیابان کارگر را در دستورکار صحن قرار دهد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بررسی لایحه نصب نمادهای کارگری در خیابان کارگر

افشین حبیب زاده در دویست و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با تبریک فرا رسیدن هفته کارگر و روز معلم گفت: عمده ترین مشکلات کارگران شهرداری در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک است که متاسفانه از دوره گذشته مدیریتی مشکلات کارگری در این معاونت باقی مانده و همچنان بخش عمده ای از این مشکلات حل نشده است از این رو از آقای مناف هاشمی می خواهم هرچه سریع تر به این موضوعات ورود پیدا کرده و به این مشکلات رسیدگی کند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تجمع هفته گذشته جمعی از کارگران شرکت واحد مقابل معاونت مالی شهرداری تهران، اظهار کرد: به دلیل عدم پرداخت 4 درصد حق بیمه سخت و زیان آور بودن کارگران، اکنون حدود 400 تن از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی با وجود اتمام دوره خدمت اما به دلیل عدم پرداخت این چهار درصد حق بیمه از بازنشستگی آنها ممانعت شده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. این مورد را هرسال متذکر می شویم و هرسال نیز شاهد بروز این مشکل هستیم که می طلبد در این خصوص تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

وی به مشکلات کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با معاونت حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: یکی از این پیمانکاران که از شرکت های معروف در بخش حمل و نقل و ترافیک است به دلیل اینکه سنوات و مطالبات کارگران خود را پرداخت نکرده، دیگر با آن شرکت قرارداد نبسته اند. اخیرا شنیده ام مدیران آن، شرکت جدیدی را تاسیس و از سوی شهرداری با آنها قرارداد جدید منعقد شده است. در صورتی که مدیران شرکت جدید، همان مدیر شرکت قبلی باشند باید این موضوع پیگیری و نسبت به آن ورود جدی کرد.

حبیب زاده ادامه داد: سال گذشته جلسه ای در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با حضور آقای هاشمی، رییس فراکسیون کارگری مجلس و مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار و قرار شد که به آن مشکلات نیز رسیدگی شود اما متاسفانه همچنان آن مشکلات وجود دارد و گزارشی هم که قرار بود از سوی بازرسان وزارت تعاون در این خصوص تهیه شود، هنوز به شورای اسلامی شهر ارائه نشده است.
نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از تذکر خود اعلام کرد: اخیرا برخی از پرسنل از جمله نیروهای حفاظتی شورای اسلامی شهر مراجعه و نسبت به حدف اضافه کاری فروردین ماه خود ابراز گلایه کرده اند که در خواست می کنم اضافه کاری این پرسنل نیز همچون سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته و پرداخت شود.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: لایحه ای در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نمادهای کارگری در خیابان کارگر به شورا ارائه شد که بررسی آن به دوره پنجم رسیده است اما هنوز پس از گذشت دو سال و نیم از شروع دوره پنجم، هنوز تکلیف آن لایحه مشخص نشده است. این موضوع مورد توجه جامعه کارگری است و از بیرون شورا این مساله را دنبال می کنند. از هیات رییسه می خواهم هرچه سریع تر این لایحه را پیگیری کند تا در صحن شورا مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار