دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بین دانشگاه‌های تاثیرگذار جهان قرار گرفت

زنجان (پانا) - مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اعلام کرد طی مکاتبات انجام گرفته با سازمان رتبه‌بندی‌های بین‌المللی دانشگاهی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی این استان در اولین سال حضور در این رتبه‌بندی، در بازه ۴۰۰ تا ۶۰۰ دانشگاه‌های تاثیرگذار در دنیا قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بین دانشگاه‌های تاثیرگذار جهان قرار گرفت

به گزارش ایرنا؛ گیتی کریم‌خانلویی عنوان کرد: این موفقیت خوب دانشگاه علوم پزشکی طی بازه زمانی حدود ۲ ساله و با اقدامات انجام گرفته در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و بخش بهداشت و درمانی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: به طور معمول رتبه‌بندی‌ های بین‌المللی دانشگاهی تایمز بر معیارهای آموزشی و پژوهشی انجام می‌گیرد که دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز توانسته مبتنی بر این مسائل حرکت کند.

این مسؤول ادامه اداد: هر چند رتبه کنونی کسب شده موفقیت خوبی محسوب می‌شود، اما برای ارتقای این رتبه نیز می‌توان به شاخص‌های دیگری از قبیل اعزام اساتید این دانشگاه به خارج از کشور یا دعوت از اساتید خارجی، جذب دانشجویان خارجی نیز اشاره کرد که این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی اقدام کرده‌اند که این واحد دانشگاهی نیز با توجه به ابلاغ وزارتخانه، ظرفیت‌های بالا و موقعیت مناسب می تواند در این مسیر به برنامه های ترسیم شده خود دست یابد.

کریم‌خانلویی افزود: جذب دانشجوی خارجی به تصمیمات شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان بستگی دارد و تحقق این مهم برای این استان از ابعاد مختلف تاثیر بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بین دانشگاه‌های ایرانی نیز دانشگاه علوم پزشکی زنجان بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، الزهرا، سیستان و بلوچستان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی نوشیروانی بابل، علوم پزشکی اصفهان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی شهید بهشتی، تبریز و تربیت مدرس در رتبه ۱۱ دانشگاه‌ها قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار