لایحه 17 بندی شهرداری برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت لایحه‌ای 17 بندی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مغفول مانده در شهر برای شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به شورای شهر تقدیم شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
لایحه 17 بندی شهرداری برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لایحه‌ای دو فوریتی موارد مغفول مانده ظرفیت‌های شهرداری در حوزه اقتصاد شهری را در شرایط کرونایی تهیه و تقدیم شورا کردیم، گفت: این لایحه 17 بندی طی دو فوریت به شورا تقدیم شده که ممکن است اعضا با یک فوریت آن موافقت کنند اما درخواست ما این است که این لایحه با فوریت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم چرخ های اقتصادی که در شرایط فعلی متوقف شده اند را به حرکت دربیاوریم.

وی ادامه داد: بیشتر این موضوعات حول صنعت ساختمانی است و در چارچوب قوانین و مقررات و رعایت طرح جامع و تفصیلی و مصوبات شورای عالی شهرداری، کمیسیون ماده 5 و بخشی از آن نیز مربوط به کمیسیون ماده 100 است. برخی از پلاک ها به دلیل کوچک مقیاس بودن شاید امکان اجرایی شدن این دستورالعمل ها وجود نداشته باشد که با تجمیع پلاک ها قابل حل است، برخی نیز با تجمیع قابل حل نیست که در این لایحه به آنها نیز پرداخته شده است.

حناچی در خصوص اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس گفت: تصمیم گیری در این خصوص در حدود اختیارات ستاد ملی کروناست که این موضوع در آن مطرح است و تنها نگرانی این است که آیا تامین ماسک به صورت گسترده وجود دارد یا نه. بعد از بخش درمانی حمل و نقل عمومی در اولویت تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده است و باید ملاحظاتی برای آن در نظر گرفته شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه امکان رعایت فاصله گذاری در اتوبوس ها وجود ندارد، گفت: برای تامین کمبود ناوگان اورهال کردن هزار دستگاه اتوبوس و خرید 500 دستگاه اتوبوس در دستور کار است و امیدواریم با کمک دولت این موضوع محقق شود خرید دستگاه های اتوبوس به طور ترکیبی از داخل و خارج از کشور خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار