رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین در گفتگو با پانا:

آمار مبتلایان به کرونا بالا برود محدودیت ها مجددا اعمال می شود

قزوین (پانا) - رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین از کاهش 50 درصدی بستری شدگان بیماری کرونا در بیمارستان های استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آمار مبتلایان به کرونا بالا برود محدودیت ها مجددا اعمال می شود

سید حسین بی نیاز در گفت وگو با پانا، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: هم اکنون وضعیت بهتر شده است و به نسبت روزهای اوج کرونا در استان، ما شاهد این هستیم که آمار بستری شدگان مربوط به بیماری کرونا، 50 درصد در استان قزوین کاهش یافته و حدود نیمی از تخت های بیمارستانی خالی شده است.

وی با اشاره به علت کاهش تعداد بستری شدگان و افزایش تعداد بهبودیافتگان مبتلا به کرونا، بیان کرد: هر روز دانش و اطلاعات متخصصان نسبت به این ویروس بیشتر می شود و متعاقبا روش درمان و داروهایی که پزشکان تجویز می کنند؛ اثرگذاری بیشتری را برای مقابله با این بیماری خواهد داشت و همین عاملی مهم در افزایش تعداد بهبودیافتگان است؛ همچنین به بسیاری از بیماران قرنطینه خانگی توصیه می شود تا مراحل درمان را در خانه خود دنبال کنند.

کاهش فوتی های مبتلا به کرونا

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین در خصوص آمار فوت شدگان مرتبط با این بیماری در استان قزوین نیز اعلام کرد: آمار فوت شدگان بیماری کرونا در استان به نسبت روزهای پیک این بیماری کاهش یافته و در مورد بهبودیافتگان نیز در وضعیت بهتری قرار داریم.

بی نیاز در پاسخ به اینکه آیا برداشتن محدودیت ها موج جدید مبتلایان به کرونا را ایجاد نمی کند، گفت: مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، اما متأسفانه مردم در صف های مراکز ثبت نام بورس و خدمات ارتباطی و مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی حضور دارند و همچنین محدودیت تردد خودروها نیز برداشته شده است که اگر در این شرایط مردم به موارد بهداشتی توجه نکنند، ما شاهد بالا رفتن آمار مبتلایان خواهیم بود.

آمار مبتلایان به کرونا بالا برود محدودیت ها مجددا اعمال می شود

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین با تأکید بر اینکه اگر آمار مبتلایان به کرونا در استان بالا برود، اعمال مجدد محدودیت ها در دستور کار ستاد مقابله با کرونا استان قرار خواهد گرفت، گفت: مردم باید بدانند که هنوز زنجیره بیماری کرونا قطع نشده است و به واقع مقابله با این بیماری بدون همراهی مردم امکان پذیر نیست و از مردم عزیز می خواهیم که پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

بی نیاز در خصوص آغاز به کار اصناف، عنوان کرد: ما برای فعالیت اصناف اجرای پروتکل های بهداشتی را پیش بینی کرده ایم و برخی از صنوف مانند رستوران ها فقط می توانند غذای بیرون بر داشته باشند و بعضی از صنوف هم مجوز فعالیت به صورت شیفتی را دریافت کرده اند که امیدواریم با توجه به پروتکل های بهداشتی ما در این بخش دچار مشکل نشویم.

بازگشایی مساجد و امامزادگان در نیمه اردیبهشت

این مسئول پیرامون بازگشایی مساجد و امامزادگان، اعلام کرد: این مراکز تا نیمه اردیبهشت ماه بسته است.

احساس مسئولیت معلمان ستودنی است

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین با تقدیر از فعالیت های ارزشمند معلمان، تصریح کرد: در ابتدا بسیاری فکر می کردند که تعطیلی مدارس منجر به تعطیلی آموزش می شود، اما معلمان با یک دغدغه مثال زدنی پای کار آمدند و با احساس مسئولیت از طریق فضای مجازی استوارتر از گذشته کار آموزش به دانش آموزان را دنبال کردند و به حول و قوه الهی امروز با قدرت می توانیم بگوییم که آموزش تعطیل نیست.

بی نیاز، همراهی رسانه ها در مقابله با کرونا را یک امر ضروری دانست و گفت: رسانه های استان قزوین با تهیه گزارشات و تولیدات در حوزه های مختلف گام های اساسی را برای مقابله با این ویروس برداشتند و پویش ها و موج هایی که رسانه ها در مقابله با کرونا در فضای مجازی ایجاد کردند، بسیار مثمرثمر بوده است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین به رزمایش کمک مومنانه اشاره و بیان کرد: همه دست در دست هم داده تا این رزمایش در راستای دستگیری از نیازمندان انجام شود و در ماه مبارک رمضان کمک حالی برای خانواده های آسیب پذیر باشیم و امیدواریم در دوران پساکرونا نیز بتوانیم با همین انسجام به مصاف تبعات اقتصادی و اجتماعی این ویروس برویم.

مصاحبه: مسعود میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار