محمدی در جلسه شورای آموزش و پرروش آذربایجان غربی مطرح کرد:

تداوم آموزش به طرق مختلف در سطح آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد تا پایان اردیبهشت ماه آموزش به طرق مختلف در سطح استان جریان خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تداوم آموزش به طرق مختلف در سطح آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان، «ابراهیم محمدی» در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان غربی برگزار شد؛ اظهار کرد: با در نظر گرفتن افزایش حقوق در اسفند ماه سال گذشته، کل پرداختی آموزش و پرورش استان حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ۱۸۰۰میلیارد تومان مربوط به حقوق و مابقی مربوط به سایر پرداختی ها است.

وی با بیان اینکه ۲۹۷ میلیارد تومان معوقات سال گذشته است، ادامه داد: از این میزان، ۱۹۱ میلیارد تومان مربوط به پاداش سال ۹۸ و مرخصی های ذخیره است که معمولا تا تیر ماه سال بعد پرداخت می شود و ۱۰۶ میلیارد تومان مربوط به معوقات پرسنلی و غیر پرسنلی است.

محمدی بیان کرد: در بخش سرانه دانش آموزی ۹میلیارد و ۸۱۲ میلیون تومان سرانه دانش آموزی در بخش عادی پرداخت صورت گرفت که نسبت به سال ۹۷، ۲.۲برابر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای سرانه دانش آموزی مدارس شبانه روزی نیز، بالغ بر ۲۵میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافت.

وی با تقدیر از شهرداران و شوراهای شهر استان گفت: سال گذشته، ۶میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان درآمد آموزش و پرورش استان، حاصل از عوارض ۵ درصد شهرداریهای استان بود که نسبت به سال ۹۷، سه برابر شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، از ۱۰ اسفند ماه ۹۸ آموزش بطور رسمی از طریق شبکه آموزش و چهار سیما آغاز شد و تاکنون ۱۴۹۶محتوای آموزشی، ۲۰، ۲۵و ۳۰دقیقه ای از طریق دو شبکه آموزش و چهار سیما پخش شده است.

وی اظهار کرد: ۶۵۵ محتوای آموزشی ۱۰ الی ۲۰دقیقه ای در کانالهای آموزشی به ویژه پیام رسان داخلی ایتا، جهت بهره برداری دانش آموزان بارگذاری شده است که این روند ادامه دارد.

محمدی گفت: برای دانش آموزانی که به امکانات آموزش از راه دور دسترسی ندارند نیز بالغ بر ۱۴۸هزار بسته آموزشی توزیع شده است. همچنین ۱۴۳۱محتوای آموزشی نیز برای دانش آموزان استثنایی استان در پیام رسان های داخلی بارگذاری شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: در تاریخ ۲۱ فروردین امسال همزمان با میلاد مبارک امام زمان (ع) شبکه آموزش دانش آموزی شاد مطرح شد که از اول اردیبهشت ماه فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تا به امروز ۹۸.۵درصد مدیران مدارس و ۷۰ درصد معلمان استان در شبکه شاد فعال شده اند.

وی افزود: ۹۴درصد کلاسهای مورد نیاز به نام دانش آموزان و پایه های تحصیلی، تشکیل شده ‌است و تقریبا ۵۶ درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد بوده و از محتوای این شبکه بهره می گیرند؛ مابقی دانش آموزان نیز از طریق جزوات، سی دی و فلش در جریان آموزش قرار گرفته اند.

محمدی با تاکید بر اینکه امن بودن شبکه شاد مهمترین ویژگی این شبکه است، بیان کرد: در اجرای آموزش مجازی مشکلاتی وجود دارد که مربوط به زیر ساخت و سرعت اینترنت است و بنا به قول مساعد مسئولان وزارت ارتباطات به مرور برطرف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا استان، برای ۸۴۹ کلاس درس که شامل کلاسهای چند پایه تک معلم با تعداد دانش آموز زیر ۱۵نفر است، توزیع درسنامه به شکل حضوری با رعایت مسائل بهداشتی صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تا پایان اردیبهشت ماه آموزش به طرق مختلف در سطح استان جریان خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار