سیروس میمنت: نمی خواستیم «نون خ» فقط یک سریال استانی باشد

زندگی آپارتمان‌نشینی ما را افسرده و گوشه‌گیر کرده است

تهران(پانا) - بازیگر سریال «نون.خ» می‌گوید که غروب برای فیلمبرداری به سمت لوکیشن حرکت می‌کردند و حدودا دو ساعت تا محل فیلمبرداری با اتوبوس فاصله داشتند، سپس تا صبح فیلمبرداری می‌کردند و به هتل باز می‌گشتند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سیروس میمنت: نمی خواستیم «نون خ» فقط یک سریال استانی باشد

سیروس میمنت بازیگر نقش کیوان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره بازی در سریال «نون خ» گفت:«با سعید آقاخانی رفاقت دیرینه‌ای دارم، او بنده را کامل می‌شناسد و با توانایی‌هایم آشناست. پیشنهاد بازی داد و من به خاطر اعتمادی که به او داشتم بدون فکر پذیرفتم.»
وی ادامه داد:«همکاری با آقای آقاخانی بسیار خوب بود اما با یک سری سختی‌ها همراه است. او حساسیت‌های خاص خودش را دارد و سرصحنه کیفیت کار برایش بسیار مهم است. فیلمبرداری در سرمای کرمانشاه بسیار سخت بود، شب‌ها در کوه فیلمبرداری داشتیم که دشواری کار را دو برابر می‌کرد.»
این بازیگر همچنین درباره همکاری تیم «نون.خ» عنوان کرد:«همه عوامل با وظیفه شناسی کار می‌کردند، در کنار تیم ما تهیه کننده بسیار محترمی به نام آقای فرجی حضور داشت که شرایط مناسبی برای فیلمبرداری به وجود آورده بود.»
میمنت می‌گوید که غروب برای فیلمبرداری به سمت لوکیشن حرکت می‌کردند و حدودا دو ساعت تا محل فیلمبرداری با اتوبوس فاصله داشتند، سپس تا صبح فیلمبرداری می‌کردند و به هتل باز می‌گشتند.
بازیگر سریال «نون.خ» همچنین درباره بازخورد این سریال از سوی مردم گفت:«این سریال بازخورد بسیار مثبت و خوبی از سمت مخاطبان داشت، خودمان هم می‌دانستیم این کار مورد توجه قرار می گیرد اما این حجم از استقبال ورای تصورات ما بود. فصل اول سریال «نون.خ» فوق‌العاده بود اما فصل دوم بسیار بهتر از فصل پیش بود. تمام واکنشات به این سریال مثبت است و تمام منتقدان سینما که کارنامه خوب کاری دارند و خیلی به سریال‌های ایرانی واکنشی ندارند به «نون.خ» واکنش مثبت نشان دادند همچنین مردم نیز از هر قشر و زبانی به این سریال واکنش مثبت نشان دادند.»

زندگی واقعی را سال‌هاست فراموش کرده‌ایم!

وی در پاسخ به این سوال که دلیل استقبال مردم از سریال «نون.خ» چه چیزی بوده است تصریح کرد:«این سریال رنگ و لعاب، کادر بندی، کارگردانی، میزانسن و ریتم بسیار خوبی دارد. هر قسمت از این سریال به قدری باکیفیت ساخته شده است که فکر می‌کنید یک فیلم سینمایی می‌بینید. موضوع این سریال هم بسیار مهم است زیرا زندگی واقعی را نشان می‌دهد، سال‌هاست که زندگی واقعی را فراموش کرده‌ایم و جوانان آن را اصلا ندیده‌اند.»
این بازیگر با اشاره به اینکه آپارتمان‌نشینی زندگی واقعی را از انسان گرفته است گفت:«زندگی شهری زندگی واقعی را از ما گرفته است، جوانان فکر می‌کنند زندگی همین چیزی است که حالا می بینند اما آپارتمان‌نشینی آدم‌ها را به موجوداتی گوشه‌گیر و تنها تبدیل کرده است. در سریال «نون.خ» می‌بینیم که همه دور هم جمع هستند، از همسایه تا فامیل همه با هم درگیری دارند اما درنهایت با یکدیگر بر سر یک سفره غذا می‌خورند و کینه‌ها را فراموش می‌کنند.»

سال‌هاست که قرنطینه‌ایم و خودمان خبر نداریم
میمنت همچنین درباره شباهت‌ عادی آدم‌ها به قرنطینه توضیح داد:«در نظر بگیرید در یک مجتمع آپارتمانی که چندین خانواده در آن زندگی می‌کنند اگر در آسانسور به هم برسند به هم پشت می‌کنند و همدیگر را نادیده می‌گیرند درصورتی که انسان اجتماعی است و آدم‌ها در جمع معنا پیدا می‌کنند، زمانی که در جمع قرار می‌گیرند خوبی و بدی‌هایشان مشخص می‌شود. قرنطینه دو ماه است که به زندگی ما آمده است، حالا که قضیه کرونا پیش آمده به ما نشان داده که ما سال‌هاست که قرنطینه‌ایم و خودمان خبر نداریم.»
وی ادامه داد:«آدم‌ها مانند زنجیر به هم پیوسته‌اند، غم‌ها و خوشحالی‌هایشان به هم متصل است اگر از هم دور شوند از آدمیت دور می‌شوند. در گذشته زمانی که کسی می‌خواست ازدواج کند برای تحقیق می‌رفت و از کل محل آمار طرف مقابل را می‌گرفت زیرا از گذشته می‌گویند هر کسی را که می‌خواهی بشناسی باید از طریق اطرافیانش بشناسی اما با زندگی مدرنی که امروز برای خودمان درست کرده‌ایم دیگر کسی را نمی‌شناسیم و حتی با همدیگر هم غریبه‌ایم. پس باتوجه به چیزهایی که گفتم زمانی که مخاطب این ارتباط جمعی و خانوادگی را می‌بیند به خاطر ذاتی که دارد لذت می‌برد و جذب سریال می‌شود.»
این بازیگر تلویزیون همچنین درباره ساخت سریال «نون.خ» عنوان کرد:«ساخت این نوع سریال‌ها بسیار سخت بود در هر سکانس می‌دیدید که چهل نفر نشسته‌اند، راهنمایی و کنترل این جمعیت واقعا از عهده هر کارگردانی بر نمی‌آید. نمی‌خواهم از سعید آقاخانی تعریف کنم اما حداقل یکی از سکانس‌های سریال «نون.خ» را با سریال‌های آپارتمانی که در یک فضای بسته با پنج بازیگر ضبط می‌شوند مقایسه کنید و ببینید با وجود سختی کاری که ما داشتیم نتیجه کدام یک بهتر بوده و کدام سریال مخاطب بیشتری جذب کرده است.»

نمی خواستیم «نون خ» سریال استانی باشد

بازیگر نقش کیوان همچنین درباره انتقاداتی که از لهجه بازیگران سریال «نون.خ» شده است گفت:«کسانی که از لهجه بازیگران «نون.خ» ایراد گرفتند قطعا خودشان کردزبان بودند که اگر کمی فکر کنند متوجه می‌شوند لهجه مردم کرمانشاه با سنندج فرق دارد یا لهجه مردم سنندج با بیجار تفاوت دارد زیرا لهجه‌ها هر 20 کیلومتر عوض می‌شوند. در کردستان انواع لهجه‌ها وجود دارد شاید یک کرمانشاهی نتواند به درستی سنندجی صحبت کند یا به صورت واضح متوجه نشود. نمی‌خواستیم سریال استانی بسازیم بلکه یک سریال ملی ساختیم و طبیعتا باید زبانی را انتخاب می‌کردیم که کل ایران متوجه آن بشوند. بنده اصالتا کرمانشاهی هستم پس کسی نمی‌تواند به اشتباه از من ایراد بگیرد که لهجه‌ات درست نبود زیرا چنین چیزی امکان ندارد.»
وی ادامه داد:«آقای آقاخانی از شهرهای مختلف کرد زبان بازیگر آورده بود، اولا لهجه بسیار خوب رعایت شده اما باید یک زبان کردی مشترک خوب که برای کل ایران مفهوم بود انتخاب می‌شد. سریال «نون.خ» به جای خود، هر سریالی که در سراسر جهان ساخته شده مورد نقد منتقدان قرار می‌گیرد و هرگز سریالی ساخته نشده که نظر همه را جلب کند اما چیزی که اهمیت دارد این است که نقد منصفانه و درست باشد.»
بازیگر سریال «نون.خ» در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد:«به تمام عوامل سریال خسته نباشید می‌گویم زیرا برای ساخت این سریال زحمت کشیدند، در پایان خصوصا از آقای تنابنده، آقاخانی و فرجی برای حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار