معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی شتاب:

اهداف و برنامه های هفته معرفی مشاغل را تشریح کرد

بوشهر(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور در استودیو شتاب( شبکه تلویزیون اینترنتی آموزش و پرورش بوشهر) اهداف و برنامه های هفته معرفی مشاغل را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اهداف و برنامه های هفته معرفی مشاغل را تشریح کرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، سیروس فتحی در ویژه برنامه زنده هفته مشاغل در شبکه تلویزیون اینترنتی شتاب با اشاره نامگذاری هفته نخست اردیبهشت به عنوان هفته مشاغل اظهار کرد: دو مبحث هدایت تحصیلی و هدایت شغلی برای دانش آموزان و خانواده ها اهمیت ویژه ای دارد و به همین دلیل آموزش و پرورش بسترهای مناسب در جهت ارتقا سطح شناخت و آگاهی دانش آموزان از رشته و شغل متناسب فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی در پایه نهم و بر اساس میزان عملکرد درسی و علاقه مندی دانش آموز اتفاق می افتد تا دانش آموز رشته تحصیلی خود را برای دوره تحصیلی متوسطه دوم انتخاب کند، افزود: چون انتخاب رشته تحصیلی می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب شغل دانش آموز در آینده داشته باشد به همین دلیل مشاوران مدارس تلاش می کنند تا دانش آموز را به سمت انتخابی مطلوب هدایت کنند.

فتحی با اشاره به نامگذاری سال 1399 توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید خاطرنشان کرد: در برنامه های این هفته تلاش شده است که دانش آموزان با نقش خود در فرهنگ سازی تحقق این شعار و نهادینه کردن فرهنگ کار، کارآفرینی و خود اشتغالی در فضای مجازی آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری برنامه های حضوری، تلاش شده است تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی با ارائه برنامه های متنوع، به شناخت دانش آموزان از حرفه های مختلف کمک کنیم.

وی ادامه داد: معرفی مشاغل بومی و حرفه های متناسب با فرهنگ بومی در اولویت برنامه های این هقته قرار دارد تا دانش آموزان با شناخت کافی در آینده به خوداشتغالی و کارآفرینی روی آورند.

فتحی گفت: در این راستا از صاحبنظران و صاحبان مشاغل دعوت شده است تا از طریق شبکه شتاب، ایده ها و تجارب خود را با مخاطبین را به اشتراک بگذارند.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: این برنامه ها در چهار روز و به صورت زنده پخش می شود و امیدواریم با این اقدام بتوانیم گام کوچکی در شناخت بهتر دانش آموزان از مشاغل گوناگون برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار