ادعای پمپئو درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آمریکا در پی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ادعاهایی را درباره برنامه فضایی ایران مطرح کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ادعای پمپئو درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا باری دیگر خشم خود را از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط ایران ابراز کرد و این امر را دستمایه اتهام‌زنی به ایران قرار داده و در صفحه توییترش ادعا کرد: ایران همچنان دروغ می‌گوید که برنامه فضایی آن صلح‌آمیز، غیرنظامی و شفاف است.

پمپئو در ادامه با تکرار ادعاهایش علیه سپاه پاسداران ایران، گفت که این که سپاه پاسداران ایران، ماهواره‌ای نظامی پرتاب کرده است، عمیقا مشکل‌ساز است و مدعی شد که برنامه فضایی سری آن‌ها فناوری‌هایی را پیش گرفته است که در سامانه‌های حمل سلاح‌های هسته‌ای به کار گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، ادعاهای پمپئو در پی این مطرح می‌شود که ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه، ۳ اردیبهشت ماه از ماهواره‌بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

علاوه بر این، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه شامگاه پنجشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند پرتاب ماهواره نظامی «نور» پرداخت و در قسمتی از اظهاراتش با اشاره به این که « میدانستیم که دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم»، گفت: فضا یک نیاز است. بدون حضور در فضا از خیلی از امکانات نظامی و غیرنظامی که ابعاد وسیعی دارد در فضا هستند، محروم می‌شدیم و بعد پنجم امور نظامی پس از زمینی، دریایی، هوایی و سایبری، فضایی است.

سردار حاجی زاده با اشاره به تاثیر این کار بر قدرت دفاعی کشور، گفت: اینکه داد آمریکایی ها درآمده، نشان دهنده اهمیت این مسئله است؛ آنها می‌دانند که ما به توانمندی جدیدی رسیده‌ایم و از این کار ناراحت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار