انجام 14 هزار نمونه‌گیری و تست کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام تست PCR کرونا در کشور پیشتاز است

شیراز(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کسب رتبه نخست این دانشگاه در انجام تست PCR کرونا در بین مراکز بهداشتی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
انجام 14 هزار نمونه‌گیری و تست کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «مهرزاد لطفی» با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اعلام کرد: از ۳۳ هزار نمونه کرونا انجام شده در کشور، یک سوم نمونه های مراکز ۱۶ ساعته کل کشور از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

او این اقدام را برگ زرینی دیگر از موفقیتهای کسب شده از سوی کارکنان و تلاشگران مجموعه سلامت فارس برشمرد و از مراکز آزمایشگاهی تشخیصی فعال استان و عملکرد کارکنان مجموعه سلامت فارس به ویژه مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

دکتر لطفی نقش تاثیرگذار تلاش کارکنان آزمایشگاه های تشخیصی کرونا و افزایش تعداد این مراکز را دلیل این موفقیت برشمرد و از کادر بهداشت، درمان و آزمایشگاه های تشخیصی کرونا برای پیگیری شبانه روزی و پیشبرد هر چه سریع تر برنامه ها تقدیر کرد.

او با بیان اینکه کارکنان آزمایشگاه های تشخیصی در استان و شیراز بی وقفه و به صورت شبانه روزی به انجام تست و نمونه گیری بیماران می پردازند و فعالیت آنان در سه نوبت کار در حال انجام است، تاکید کرد: برای تقویت آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس از نیروهای داوطلب نیز استفاده می شود.

رییس دانشگاه با اشاره به آغاز نمونه گیری‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیست و ششم اسفند ۹۸ افزود: این در حالی است که آغاز رسمی نمونه گیری در ۲۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور از پانزدهم فروردین ۹۹ بوده است.
لطفی با اعلام اینکه تا به امروز ۱۴ هزار نمونه در مراکز ۱۶ ساعته از بیماران پُرخطر و افراد در معرض تماس و موارد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد هزار و چهارصد تست برابر ۱۰ درصد، مثبت اعلام شده است.

او برای تداوم موفقیت های این مجموعه و حفظ سلامت مردم و جامعه از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی در راستای مبارزه با کرونا تلاش کنند تا با یاری خداوند هرچه زودتر این بیماری را شکست دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار