در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه انزلی؛

زینی‌وند: تقویت شبکه شاد برای نهادینه سازی آموزش الکترونیکی در مدارس مناطق آزاد در دستور کار قرار گیرد

تهران (پانا) - اولین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه انزلی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
زینی‌وند:  تقویت شبکه شاد برای نهادینه سازی آموزش الکترونیکی در مدارس مناطق آزاد در دستور کار قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مجتبی زینی‌وند با اشاره به این که اکنون ۱۵ منطقه آموزش و پرورش دارای ۱۷۰هزار دانش‌آموز و قریب به ۱۰هزار فرهنگی در مناطق مدیریت خود هستند، بیان کرد: ما در آموزش و پرورش بسترسازی برای مشارکت و ایفای نقش در امر تعلیم و تربیت را وظیفه خود می‌دانیم. به همین دلیل قانون شوراها و شوراهای آموزش وپرورش را یک ظرفیت مهم برای تبدیل تعلیم و تربیت به یک گفتمان ملی تلقی و تلاش می‌کنیم در بستر این شورا و این قانون برای ارتقای شرایط بهره گیری از تمام منابع و امکانات را با مشارکت مردم مهیا کنیم.

عضو شورای معاونان آموزش وپرورش با بیان اینکه مناطق آزاد با اهداف بلندی که برای ایجاد و تشکیل آن‌ها در قانون پیش‌بینی شده یک ظرفیت مهم برای توسعه عدالت آموزشی هستند، ادامه داد: با همین نگاه تفاهم‌نامه‌ای را با شورای مناطق آزاد در سال ۱۳۹۳ منعقد کردیم و در جلسات متعدد، آیین‌نامه چگونگی اداره آموزش و پرورش مناطق آزاد را به شورای عالی ارسال کردیم که آخرین مراحل تصویب را طی می‌کند.

زینی‌وند با بیان اینکه اولویت دادن به آموزش از موضوعات مهم توسعه در کشورهای پیشرفته است، افزود: از رسالت‌های مناطق آزاد الگوسازی برای توسعه همه جانبه در قالب سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران است و حمایت از حوزه آموزش و پرورش به عنوان زیربنای توسعه پایدار است. ما آماده‌ایم با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی در این خصوص همکاری کنیم زیرا در این صورت تحقق ایده الگو بودن آموزش وپرورش در این مناطق می‌تواند برای سایر مناطق و حتی مدارس ما نمونه و معیار خوبی باشد. اما نقش الگویی در شرایطی محقق می‌شود که مسائل فرهنگی و اجتماعی به طور اعم و آموزش و پرورش به صورت اخص، در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری مدیران عامل این مناطق باشد و در این مناطق فرهنگ، سرمایه و ابزار خلق ثروت های مادی و معنوی است.

معاون وزیر آموزش وپرورش به تاثیرات توسعه آموزش وپرورش پرداخت و گفت: اگر در این مناطق آموزش و پرورشی در طرازِ الگو برای سایر نقاط کشور ایجاد شود شاهد ارتقای امنیت اجتماعی، اعتلای اخلاق، پاسداری از ارزش‌های قومی و منطقه‌ای و افزایش همگرایی ملی خواهیم بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این که بدون دانایی نمی‌توان از توانایی هیچ جامعه‌ای بهره برد، عنوان کرد: حمایت مدیران مناطق آزاد در حوزه تعلیم و تربیت باعث ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در این مناطق شده است.

وی با اشاره به اهمیت جلسات شورای آموزش وپرورش مناطق آزاد افزود: باید توسعه زیر ساخت‌های آموزش هوشمند و الکترونیک بر بستر فضای مجازی و حمایت و تقویت شبکه شاد برای نهادینه سازی آموزش الکترونیکی در مدارس مناطق آزاد در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار