معاون پرورشی شهر تهران اعلام کرد:

در موضوع انتخاب رشته باید به خانواده ها در کنار دانش آموزان آگاهی بدهیم

تهران (پانا) - عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی شهر تهران در آیین رونمایی از لینک سایت هدایت تحصیلی آموزش و پرورش منطقه 16 از اهمیت آگاهی دادن به دانش آموزان و خانواده ها، برای انتخاب درست رشته تحصیلی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۴۸۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
در موضوع انتخاب رشته باید به خانواده ها در کنار دانش آموزان آگاهی بدهیم

کریمی ضمن تبریک ماه بهار قرآن گفت: تمامی خیر و برکت در این ماه قرار دارد و امیدوارم از نعمات این ماه بتوانیم بهره ببریم.
کریمی گفت: با توجه به اینکه در شرایط موجود در فضای مجازی هستیم بدانیم این فضا هم فرصت است و هم تهدید. فرصتی برای یادگیری است، اما مراقب باشیم که دچار افراط نشده و به این فضای مجازی وابسته نشویم.
باتوجه به اینکه در هفته سلامت هستیم باید قدر کادر درمان این مرز و بوم را بیشتر بدانیم.
وی با اشاره به هفته مشاغل گفت: بیش از هفتاد درصد هویت آدم ها شغل آنهاست که هویت افراد را می سازد و اگر به دانش آموزان کمک کنیم تا آگاهانه شغل را انتخاب کنند و در ادامه مسیر با مشکلات کمتری روبرو می شویم.
وی افزود: این تلاش دانش آموز است که باید از آن استفاده کند و این کار خوبی که انجام شده باید زودتر در اختیارشان قرار بگیرد.

کریمی افزود: باید در موضوع فضای مجازی سعی کنیم رشته های متعددی به دانش آموز معرفی کنیم و چون بیشترین اثرگذاری را بر دانش آموز، همسالان دارند، اگر کمبودی در اطلاعات در اختیار گذاشته شده دانش آموز باشد، بعدها ممکن است برایش پشیمانی در انتخاب رشته به بار بیاورد.
کریمی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده ها در هدایت تحصیلی افزود: باید این نوع اطلاعات به خانواده ها هم آگاهی بدهد تا انتظاراتی که خانواده ها در گذشته به آن نرسیده اند را در فرزندان خود نبینند و همگام با تمایل و استعداد خود دانش آموز جلو بروند.
وی در پایان از ایده و تلاش منطقه 16تشکر و ابراز امیدواری کرد که این اقدام مهم در بالا بردن سطح آگاهی دانش آموز موثر باشد. همچنین بر توسعه رشته های فنی و حرفه ای و رشته های علوم و معارف اسلامی در منطقه 16 تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار