مجری طرح گندم اعلام کرد:

امسال ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود

تهران (پانا) - مجری طرح گندم می گوید پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

کد مطلب: ۱۰۴۸۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری پور در بازدید از روند برداشت گندم در استان خوزستان گفت: امسال ۵۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود: خوزستان هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی رتبه اول تولید گندم کشور محسوب می‌شود و با توجه به میزان گلوتن و پروتئین، گندم تولید شده در این استان، جز گندم‌های ممتاز تولیدی کشور و جهان است.

اسفندیاری پور ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال، ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: همزمان با خوزستان، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان کار برداشت گندم را آغاز کرده اند.

اسفندیاری پور گفت: امسال به دلیل بارش‌های بهاری برداشت محصول گندم در استان‌های با اقلیم گرم با حدود ۲ هفته تأخیر آغاز شد که برداشت این محصول در نقاط معتدل و سردسیر کشور، از اوایل خرداد آغاز تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و به سیلوها و مراکز خرید دولتی تحویل شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال گندم با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که این میزان نسبت به مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار