اعلام شرایط دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور در ایام کرونا

مدارس قطر، کویت و امارات بازگشایی نخواهند شد

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور شرایط دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور در ایام کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام شرایط دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور در ایام کرونا

به گزارش ایلنا، غلامرضا کریمی قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره وضعیت آموزشی دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور گفت: مدارس خارج از کشور مطابق روال سال‌های گذشته آمادگی پایان سال تحصیلی در خردادماه را دارند به دلیل اینکه بیشتر مدارس ما از اول یا حداکثر ۱۵ شهریور شروع به کار کردند.

وی در ادامه بیان کرد: با این تفاسیر مدارس ما یک ماه از مدارس داخل ایران جلوتر بوده‌اند. ضمن اینکه بسیاری از روزهای تعطیلی که در داخل کشور بوده در خارج از کشور وجود نداشته و نکته سوم اینکه مدارس تا پایان اسفند ماه به صورت حضوری ادامه داشته است.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: بلافاصله پس از تعطیلی مدارس ما آموزش مجازی را آغاز کردیم و از آنجا که بخشی از مطالب را قبلا به صورت مجازی ارائه می‌کردیم، زیرساخت‌های آموزش مجازی را در مدارس خارج از کشور داشته‎ایم و این زیرساخت‌ها فراهم بوده و بلافاصله بعد از اعلام تعطیلی کلاس‌ها،‌ همه دانش ‌آموزان از آموزش مجازی برخوردار شدند.

کریمی بیان کرد: ما مشکل خاصی برای پایان سال تحصیلی در خرداد ماه نداریم و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا و شورای عالی آ‌موزش و پرورش مجوز بازگشایی مدارس را بدهند، مطابق روال سال‌های گذشته، سال تحصیلی در مدارس خارج از کشور در خرداد ماه خاتمه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون در مدارس خارج از کشور مطابق قوانین کشور میزبان عمل می‌شود یا ایران؟ گفت: محتوای آموزشی از داخل کشور مدیریت می‌شود، ولی قوانین آموزشی بر اساس قوانین کشور میزبان است. وقتی همه مدارس در کشورهای خارجی از اول شهریور شروع به کار می‌کنند ما هم کارمان را از اول شهریور شروع می‌کنیم، همچنین تعطیلات کشور میزبان رعایت می‌شود. برخی از مناسبت‎های خاص داخل کشور هم وجود دارد که ما آنها را مراعات می‌کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص آموزش مجازی دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور گفت: با توجه به اینکه اپلیکیشن شاد یک سامانه داخلی است، امکان پیوستن دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور در آن وجود ندارد، بنابراین آنها از عضویت در سامانه شاد معاف هستند.

وی افزود: حدود ۸۵ درصد آموزش‌ها در مدارس خارج از کشور به صورت حضوری پیش رفت و حجم کمی از آن باقی ماند که اکنون به صورت مجازی ادامه پیدا می‌کند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل درباره وضعیت برگزاری امتحانات در مدارس خارج از کشور گفت: هر کشوری که اجازه بدهد درب مدارس باز شود، آزمون آن مدرسه را به صورت حضوری می‌گیریم و هر کشوری که دولت میزبان اجازه ندهد معلمان ارزشیابی پایانی را انجام می‌دهند. تنها پایه دوازدهم است که سوالات آن به صورت هماهنگ از مرکز ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: در کشورهایی که ما مدرسه داریم، هنوز هیچ یک از مدارس باز نشده و همه تعطیل هستند و به صورت مجازی آموزش صورت می گیرد. اگر مدارس تا پایان اردیبهشت در خارج از کشور باز شود ما هم امتحانات را حضوری می‌گیرم. در کشورهای قطر،‌ کویت و امارات دانش آموزان زیادی داریم که همه آنها اعلام کردند دیگر مدارس بازگشایی نخواهند شد.

کریمی درباره وضعیت و کیفیت آموزش مجازی و اینترنت مدارس خارج از کشور گفت: طبق آمار و اطلاعاتی که من دریافت کرده‌ام، در کشورهایی که ما مدرسه داریم محدودیت و مشکلی برای اینترنت وجود ندارد یعنی تقریبا ۹۵ درصد دانش‌آموزان در سامانه مجازی مدرسه حضور دارند و مشکلی برای این کار ندارند. ضعف اینترنت در خارج از کشور چندان نیست، البته سامانه شاد هم در ابتدای کار است و مسائل و مشکلات آن حل خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در پایان گفت: آموزش مجازی یک برنامه ریزی بلند مدت برای وزارت آموزش و پرورش است و یک اقدام چشمگیر برای آینده وزارت آموزش و پرورش و توسعه آموزش مجازی خواهد شد. طبیعی است که ابتدای هر کاری مشکلاتی وجود دارد، ولی مشکلات در حال برطرف شدن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار