در گفت‌وگو با پانا

انتقاد نماینده مجلس از دستمزد تعیین شده برای کارگران؛ این رقم متناسب با واقعیات جامعه نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از کارگران و خانواده‌های آنها گفت حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران در سال جاری متناسب با واقعیات جامعه و زحمات کارگران نیست.

کد مطلب: ۱۰۴۸۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد نماینده مجلس از دستمزد تعیین شده برای کارگران؛ این رقم متناسب با واقعیات جامعه نیست

احمد بیگدلی همزمان با هفته کارگر در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه باید تمهیدات مناسبی برای افزایش درآمد کارگران و حمایت از خانواده‌های آنها اتخاذ شود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، فشار بیش از حد اقتصادی به مردم وارد شده است و کارگران نیز بخشی از مردم هستند که با مشکلات زیادی مواجه شدند و فشار اقتصادی بر آنها مضاعف شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین به افزایش حقوق کارگران در سال جاری اشاره کرد و گفت: نمایندگان کارگری در شورای عالی کار با افزایش ۴۵ درصدی حقوق کارگران موافق بودند اما در نهایت با افزایش ۲۱ درصدی موافقت شد که این افزایش پایین‌تر از نرخ تورم است و قطعا در شرایط فعلی اقتصاد فشار مضاعفی بر کارگران و خانواده‌های آنها وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی کار هر ساله موظف است، میزان حداقل دستمزد کارگران را با توجه به درصد تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود به گونه‌ای تعیین کند که حداقل دستمزد به اندازه‌ای تعیین شود که رضایت‌بخش باشد و از فشار اقتصادی بر آنها کاسته شود. حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران در سال جاری متناسب با واقعیات جامعه و زحمات کارگران نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مزد کارگران و امنیت شغلی آنها دو مطالبه اصلی کارگران محسوب می‌شود، گفت: توزیع کالاهای معیشتی، کمک هزینه خرید مسکن کارگران، حق درمان و حق تحصیل فرزندان آنها باید در دستور کار قرار بگیرد تا از فشار به این قشر کاسته شود و باید شرایط بهتری برای تامین نیازهای کارگران ایجاد شود. مجلس نیز تلاش کرد تا میزان حقوق کارگران به واقعیات جامعه نزدیک شود و درآمد کارگران با هزینه‌های آنها متناسب باشد و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، حمایت از کارگران در دستور کار باشد و تامین منافع کارگران وظیفه همه مسئولان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار