معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

شبکه شاد زمینه بهره‌مندی دانش آموزان را فراهم می کند

بوشهر(پانا)_معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت شبکه شاد زمینه بهره‌مندی دانش آموزان را از فرصت‌ها فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد زمینه بهره‌مندی دانش آموزان را فراهم می کند

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، سیروس فتحی در نشست هماهنگی فعالیت شبکه شاد در بردخون گفت: تاکنون اقدامات مشخص و هدفمندی در استان انجام شده زیرا برای فعالیت‌های خود اهداف بلندی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در زمانی که می‌خواستیم ارتباط نظام تعلیم و تربیت با دانش آموزان و خانواده‌ها قطع نشود، شبکه شاد راه اندازی شد.

وی با بیان ضرورت ارتباط مستمر با دانش آموزان، اضافه کرد: وقتی فرصت حضوری را از دست دادیم تلاش کردیم از راه‌های دیگری وارد شویم و شبکه شاد بهترین بود.

فتحی ادامه داد: استفاده از فضاهای دیگر بازخوردی برای متولیان آموزش و پرورش نداشت اما شبکه شاد زمینه بهره‌مندی دانش آموزان را از همه فرصت‌ها فراهم می‌کند و ما به دنبال این بودیم تا فرصت‌ها را به صورت علمی ایجاد کنیم.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ابراز کرد: پیام رسان‌های دیگر پاسخگوی جمعیت دانش آموزی کشور نبودند و هر فعالیتی در آغاز مشکلاتی دارد و باید بتوانیم خطاهای شاد را رفع کنیم.

وی با تشبیه این دوران به دوران دفاع مقدس گفت: در زمانه سختی تلاش کردیم تا راه‌هایی ایجاد شود که مشکلات و نیازها به ویژه در زمینه آموزش و پرورش کاهش پیدا کند و اگر به فضای بیرونی توجه نمی‌کردیم مشکلات وجود داشت و هنر ما این است که در این فرصت، ضعف‌ها را کم کنیم تا به پیش برویم.

فتحی بیان کرد: اگر شرایط فعلی ادامه یابد ما آماده مقابله با مشکلات احتمالی هستیم زیرا ضعف‌ها را دریافته‌ایم، البته خدمات دیگر نیز مشکلاتی دارند و دنبال رفع آن هستند.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: در این دوره امکان حمایت در زمینه تأمین گوشی هوشمند وجود ندارد و برای اینترنت رایگان پیگیر هستیم تا دولت از ما حمایت کند.

کارشناس فناوری اداره کل نیز گفت: تصمیم وزارت ورود به شبکه شاد بود تا بازخورد مناسبی بگیرد زیرا اهداف شبکه شاد نسبت به شبکه‌های دیگر متفاوت است چرا که کارکرد آموزشی دارد.

سیدمحمد موسوی افزود: کندی سرعت در شبکه شاد به دلیل استفاده زیاد از این شبکه است و با تدبیر کارشناسان و حمایت مدیران به زودی مشکلات رفع می‌شود و همگی باید تلاش کنیم تا بستری قوی ایجاد شود و آینده‌ای امیدبخش داشته باشیم.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: پس از شیوع کرونا در کشور، منطقه بردخون نیز همراه با دیگر شهرستان‌ها و مناطق، فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد که تاکنون فرهنگیان و دانش آموزان همراهی خوبی داشته‌اند.

ظهیر محمودی افزود: پس از راه‌اندازی شبکه شاد، دانش آموزان اقدام به نصب کردند، اما مشکلاتی مانند عدم نصب روی برخی گوشی‌ها، احراز هویت و خطاهای برنامه‌ای، بارگزاری و ارسال داده‌ها و تأخیر در ارسال پیام‌ها از مشکلات این شبکه است.

وی اضافه کرد: برخی از خانواده‌ها وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند و قادر به تهیه گوشی و اینترنت نیستند که با همکاری خیرین برای 4 نفر گوشی تهیه شده، اما نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

محمودی ادامه داد: کارگروه شاد در منطقه تشکیل شده و همکاران اداری به عنوان معین مدارس فعالیت می‌کنند که تاکنون درسنامه‌ها بین دانش آموزان توزیع شده و معلمان فعال و خلاق در زمینه تولید محتوا شناسایی شده‌اند.

در ادامه معاونان و کارشناسان اداری و نمایندگان مدیران گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار