نخستین ویدئو کنفرانس مدیریت آموزش الکترونیکی و از راه دور در سال ۹۹ برگزار شد

تهران (پانا) - برنامه‌های حوزه آموزش از راه دور در سال 1399 درجلسه تحت وب با حضور گودرزشاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور، روسای مشارکت‌های مردمی وکارشناسان آموزش از راه دور استان‌ها تشریح شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نخستین ویدئو کنفرانس مدیریت آموزش الکترونیکی و از راه دور در سال ۹۹ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، نخستین ویدئو کنفرانس مدیریت آموزش الکترونیکی و از راه دور در سال 1399 با حضور روسای اداره مشارکت‌های مردمی، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش از راه دور استان‌ها از سوی مدیریت آموزش الکترونیکی و از راه دور برگزار شد.

در این جلسه شاهمرادی، مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور سازمان، وضعیت تحقق برنامه‌های سال 1398 را تحلیل و میزان موفقیت هر فعالیت را بیان کرد و سپس به تشریح برنامه‌های سال 1399 پرداخت.

شاهمرادی مهمترین استراتژی سال را برای تحقق شعار سال در این حوزه حرکت جهادی جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد و خواستار تحقق این راهبرد از سوی مدارس آموزش از راه دور با استفاده از طرح آشتی با آموزش (آبا) شد.

وی به مدارس آموزش از راه دور توصیه کرد برای شرایط ایجاد شده در بحران اخیر، تهدیدها را به فرصت آموزشی برای دانش‌آموزان تبدیل کنند و این حرکت مستلزم همگراهی گروهی در استقرار سامانه‌های آموزش الکترونیکی و تولید محتواهای متنوع آموزشی است.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور مهمترین راهبردهای حوزه آموزش از راه دور که استان‌ها و مناطق و مدارس باید در تحقق آن اهتمام کنند را به شرح زیر تبیین کرد:

1.توسعه تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری از طریق توسعه آموزش الکترونیکی و از راه دور در برنامه‌های آموزشی و پرورشی برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته

2.بهبود مستمر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس آموزش از راه دور

3.استقرار و استمرار نظام برنامه‌ریزی در حوزه آموزش از راه دور در سطوح مدرسه، منطقه، استان و ستاد

در ادامه جلسه موضوع نحوه بهره مندی مدارس آموزش از راه دور از شبکه آموزشی شاد با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا تشریح و همچنین شاخص‌های ارزیابی عملکرد سال 1399ارائه شد.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از روسای اداره مشارکت‌های مردمی و کارشناسان، سوالات و پیشنهادهای خود را مطرح و پاسخ‌های لازم ارائه و مقرر شد این جلسات به صورت ماهانه برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار