گل‌ محمدی: پرسپولیس لیست سیاه و خروج ندارد؛ از افشین پیروانی حمایت می‌کنیم

تهران (پانا) - سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه مشکلات مالی این باشگاه نگران کننده است، جدایی سیامک نعمتی را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
گل‌ محمدی: پرسپولیس لیست سیاه و خروج ندارد؛ از افشین پیروانی حمایت می‌کنیم

به گزارش مهر، یحیی گل محمدی با اشاره به تعطیلی فوتبال و وضعیت تیم پرسپولیس گفت: این شرایط فقط مختص فوتبال نبوده و کل جامعه را از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تحت تاثیر خودش قرار داده است. فوتبال هم بخشی از این جامعه بود که تعطیل شد. ما ورزشکاران عادت نداریم در خانه بنشینیم و شرایط سختی را ایجاد کرد. لیگ به ناچار تعطیل شد و این دو ماه قرنطینه به دشواری برایمان گذشت. باید دید چه اتفاقاتی می افتد و ستاد مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و وزارت ورزش چه تصمیمی می گیرند. امیدوارم تصمیم خوبی بگیرند که به نفع جامعه و ورزش باشد.

بازیکنان باهوش هستند و آمادگی خود را تا حدی حفظ می‌کنند

سرمربی پرسپولیس درباره شرایط بازیکنان تیمش و زیرنظر گرفتن تمرینات سرخپوشان تصریح کرد: کار خیلی سخت است. البته تمریناتی را از طریق مربی بدنساز برای بازیکنان در نظر گرفته ایم. این تمرین در گروه برای بازیکنان فرستاده شده ولی نمی شود امید داشت بازیکنان با امادگی کامل سر تمرین حاضر شوند. قطعا مشکلاتی خواهد بود. بازیکنان آمادگی قبل از تعطیل را نخواهند داشت و دو تا سه هفته می شود دوباره بدن ها را به شرایط خوب برگرداند. در این دوره که فوتبال انجام می شود، بازیکنان باهوش شده اند و بیش از قبل از خودشان مراقبت می کنند. آنها در تمرین و تغذیه باهوش هستند و می توانند آمادگی خودشان را تا حدودی حفظ کنند.

عکس تمرین گروهی قدیمی بود

گل محمدی درباره تمرین گروهی تعدادی از بازیکنان پرسپولیس در دوران قرنطینه تاکید کرد: یک عکس قبل از سال نو یعنی در اسفند منتشر شده بود. همان عکس را چندبار بازپخش کردند در حالی که تمام بازیکنان در قرنطینه بودند. توضیحات احمد نوراللهی کافی بود. بازیکنان ما تا جایی که می دانم در خانه و قرنطینه بودند و کسی جرات نمی کرد بیرون بیاید و تمرین کند. آن عکس قدیمی بود.

هواداران پرسپولیس دلگرمم می کردند

سرمربی پرسپولیس درباره حضورش در این تیم به جای گابریل کالدرون و بالا بودن ریسک انتخابش یادآور شد: اگر موفقیتی هم بوده لطف خدا بوده است. وقتی بحث آمدن من به پرسپولیس مطرح شد، تنها چیزی که دلم را قرص می کرد و خیلی نگران نبودم، باوجود مشکلات مالی و فشارها، حضور هواداران بود. وقتی کمی نگران می شدم به هواداران و حمایت آنها فکر می کردم. اصلی ترین دلیل موفقیت پرسپولیس هوادارانش بود و من هم دلگرم می شدم. تصمیمم برای حضور در پرسپولیس سخت بود. به تیمی آمدم که مشکلاتش بخصوص از نظر مالی بسیار زیاد است. وقتی به تیم آمدم بحث مدیریتی و شکایت های بین المللی هم پیش آمد. بحث نداشتن زمین تمرین هم بود. مشکلات زیادی را طی کردیم که به اینجا رسیدیم.

مشکلات پرسپولیس نگران کننده است

گل محمدی گفت: مشکلات مالی خیلی زیاد است. چند جلسه با هیات مدیره داشتیم که محور صحبت ها مشکل مالی بود. حتی بازیکنانی هستند که از سال قبل طلب دارند. مشکلات کمی نگران کننده است و امیدوارم که زودتر برطرف شود. همه می دانند بازیکنان ما با تمام وجود تمرین و بازی می کنند و انصافا عملکرد خیلی خوبی را باتوجه به این وضعیت داشته اند. اصلی ترین دلیل ما هم حضور هواداران و شاد کردن دل آنها بوده است.

شهرخودرو حق دارد؛ پرسپولیس باید پولشان را بدهد

سرمربی پرسپولیس درباره گلایه باشگاه شهرخودرو مبنی بر نگرفتن پول انتقالش از این تیم خاطرنشان کرد: اطلاعی ندارم که به مسئولان شهرخودرو قولی داده شده باشد. مسئولان آن باشگاه هم حق دارند و تعهدی که پرسپولیس به آنها داده است. باید این مبالغ پرداخت شود و نمی توان ایرادی از شهرخودرو گرفت. باید سریعتر این مشکل را حل کنیم. هرچه جلوتر می رویم کار سخت تر می شود.

استوکس تمایلی به بهتر شدن نداشت

گل محمدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم تمایلش برای جذب آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی و حواشی این بازیکن اظهار کرد: وقتی صحبت حضور من در پرسپولیس شده بود، حرفی از استوکس با آقای انصاریفرد و مسئولان باشگاه انجام شد که این بازیکن جذب شود. در آن شرایط که باشگاه از طرف هوادار برای جذب یک مهاجم تحت فشار بود، دو سه گزینه بیشتر روی میز نبود. یکی از این گزینه ها استوکس بود. در آن مقطع گفتم اگر شرایطش از نظر بدنی مثل تراکتور باشد، بازیکن خوبی است و می توانیم خوب استفاده کنیم ولی آن شرایط را نداشت. استوکس وقتی آمد مشکلات بدنی خیلی زیادی داشت و خودش هم تمایلی به اینکه بهتر تمرین کند، نداشت. فکر می کنم باعث ایجاد حاشیه های زیادی هم برای تیم شد و خرید خوبی از آب در نیامد.

پرسپولیس می تواند پولش را از استوکس بگیرد

سرمربی پرسپولیس گفت: از شرایط قرارداد استوکس و نوع پرداختی به این بازیکن اطلاعی نداشتم. آن موقع هنوز کار من هم با پرسپولیس صد درصد مشخص نبود ولی باید انتخاب می کردیم. تا جایی که می دانم آپشن های سختی در قرارداد استوکس آمده و اگر باشگاه پیگیر باشد حتی می تواند مبلغی که پرداخت شده است را از این بازیکن برگرداند.

از اوساگونا راضی بودم؛ او تحت فشار بود

گل محمدی درباره اوساگونا تصریح کرد: او خوب بود و خیلی به ما کمک کرد. در دربی هم یک پاس گل خیلی خوب داد. در مجموع از اوساگونا راضی بودم و به ما کمک کرد. البته مشکلات مالی هم روی کارش تاثیرگذار بود. او از تمریناتش کم نکرد و باتمام وجودش بازی و تمرین کرد. با این حال این مشکلات تاثیر خوبی از نظر روحی و روانی ندارد و تحت فشار بود.

ضریب ریسک در پرسپولیس پایین می آید

وی درباره محافظه کار شدنش در پرسپولیس گفت: شرایط هر تیم با یک تیم دیگر فرق می کند. در پرسپولیس همه انتظار قهرمانی دارند و ضریب ریسک پایین تر می آید که طبیعی است. البته تیمی هم که گرفته ام بازیکنان خیلی خوبی دارد. یکی از سخت ترین کارهای من این بود که حتی بخواهم لیست ۱۸ نفره بدهم چه برسد به اینکه بخواهم ترکیب ۱۱ نفره را مشخص کنم. بازیکنانم انگیزه بالایی دارند و هر روز این انگیزه بیشتر می شود. در هیچ تیمی ندیده ام بازیکنان اینقدر پرتلاش باشند. حتی گاهی تاکید می کنیم که بازیکنان در تمرین فشار نیاورند ولی بازهم آنها قویتر کار می کنند.

۹۵ درصد تیم را برای سال بعد حفظ می‌کنیم

سرمربی پرسپولیس افزود: فکر نمی کنم نیاز زیادی به تغییرات داشته باشیم. سیاست سال بعد ما هم این است که استخوانبندی تیم را حفظ کنیم. ۹۵ درصد تیم را حفظ می کنیم. ۵ درصد هم کسانی مثل بیرانوند هستند که قراردادشان را برای سال بعد با تیم دیگری امضا کرده اند.

به نعمتی برای فصل آینده نیاز دارم

گل محمدی درباره احتمال انتقال سیامک نعمتی به شهرخودرو گفت: نمی دانم. بعضی ها در تعطیلات در خانه زیاد فکر می کنند. این صحبت اصلا وجود نداشته و آنرا تایید نمی کنم. نعمتی یکی از بازیکنانی است که دوست دارم سال آینده هم در پرسپولیس باشد. دلیل ندارد بازیکنان خوبمان را به تیم های دیگری بدهیم.

لیست سیاه و خروجی نداریم

سرمربی پرسپولیس درباره مطرح شدن بحث لیست مازاد و سیاه در تیمش تصریح کرد: ما لیست خروج و سیاه نداریم. منتظریم تا برنامه بازی ها اعلام شود. باتوجه به برنامه بازی ها می توانیم یک مقدار راجع به این مسائل صحبت کنیم. ۱۱ بازی در لیگ برتر و جام حذفی داریم. این خودش یک سوم لیگ است. نمی توانیم درباره لیست ورودی و خروجی صحبت و تمرکز بازیکنان را بر هم بزنیم. الان در شرایط خیلی حساسی هستیم و باید تمرکزمان را جمع کنیم. اختلاف خوبی با تیم دوم داریم ولی نباید باعث شود فکر کنیم که قهرمان شده ایم. کار ادامه دارد و باید تمام تمرکز و توانمان را بگذاریم تا لیگ تمام شود. بعد فرصت برای صحبت درباره نقل و انتقالات خواهد بود. پرسپولیس تیم کاملی است و نیازی به تغییر و تحولات ندارد.

تصمیمی بگیرند که فوتبال نابود نشود

گل محمدی که با برنامه «ورزش و مردم» گفتگو می کرد، در پاسخ به این سئوال که آیا به سازمان لیگ راهکاری برای ادامه مسابقات لیگ داده است؟ گفت: از طرف سازمان لیگ چند باری با باشگاه ها تماس گرفته شده است و نظرات را خواسته اند. نظری که خودم به باشگاه گفتم اول بحث سلامت جامعه و مردم بود. ان شاءالله این مسائل برطرف شود می توانیم لیگ را ادامه بدهیم. فعلا برنامه ای نداده اند. نمی خواهیم به خاطر گرفتن جام سلامت یک نفر به خطر بیافتد. از آنطرف گفتیم تصمیماتی گرفته شود که فوتبال نابود نشود و ضربه نخورد. خیلی ها از این فوتبال نان می خورند و در فوتبال سرمایه گذاری کرده اند. اینها مشکلاتی است که بوجود خواهد آمد. تصمیمی گرفته شود که هم سلامت مردم لحاظ شود و هم فوتبالمان ضرر نکند.

گرانترین مربی لیگ؟ چیزی گیرم نیامده است!

وی در پاسخ به این سئوال که آیا گرانترین مربی ایرانی لیگ برتر است؟ تاکید کرد: چون از قرارداد مربیان دیگر خبر ندارم نمی توانم صحبت کنم. به خاطر انتقالم از شهر خودرو شرایطم یک مقدار ویژه شد. خودم هنوز چیزی گیرم نیامده است. بودن در پرسپولیس برایم افتخار است چه یک روز چه یک سال.

همه جوره از پیروانی حمایت می کنیم

سرمربی پرسپولیس در پایان با اشاره به حواشی اخیر در پی تقابل افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس با امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان گفت: افشین پیروانی را به خاطر حمایت از باشگاه تحت فشار گذاشتند. ما همه جوره از افشین حمایت می کنیم و پشتش را خالی نمی کنیم. از پیشکسوتان و کسانی که در فوتبال هستند می خواهم احترام را نگه دارند. الان موقعی نیست که با بی احترامی و الفاظ ناشایست جامعه را ناراحت کنیم. همدلی و اتحاد و احترام به فوتبالمان کمک می کند تا از این شرایط سخت هم بیرون بیاییم. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار