مدیر کل امور مجلس وزارت نیرو خبر داد

تخصیص ۲۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ قبوض برق به انرژی‌های تجدیدپذیر

تهران (پانا) - مدیرکل امور مجلس وزارت نیرو از تصویب اختصاص ۲۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ قبوض دوره‌ای برق، به سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) جهت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر غیردولتی با اولویت مناطق محروم و روستاها خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۲۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ قبوض برق به انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش ایرنا، «داود کامگار» گفت: پس از خاتمه رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه، بر اساس مصوبات کمیسیون‌های تخصصی و در نهایت تصویب صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دو مصوبه مهم در حوزه آب روستایی و برق تجدیدپذیر به لایحه دولت اضافه شد.

وی افزود: بر اساس جدول ذیل ماده ۴۵ گزارش کمیسیون تخصصی که به تصویب صحن علنی مجلس رسیده است، یک‌نودم از درآمدهای ماهانه مالیات بر ارزش افزوده‌ سهم دولت، به موضوع آب شرب روستایی تخصیص خواهد یافت که درآمد حاصل از اجرای این بند در سال ۱۳۹۹، حدود چهار هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

کامکار ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۴۳، ۲۵ درصد از مالیات بر ارزش افزوده‌ قبوض دوره‌ای برق، جهت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و پاک غیردولتی با اولویت مناطق محروم و روستاها، به ساتبا تخصیص خواهد یافت که درآمد حاصل از اجرای این بند در سال ۹۹ حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: ظرف چند روز آینده پس از طی شدن فرایندهای مربوط به تصحیح و مقابله در معاونت قوانین مجلس، لایحه مذکور، جهت تایید برای شورای نگهبان ارسال خواهد شد که با تایید و ابلاغ این لایحه به عنوان قانون، منابع درآمدی پایدار و قابل توجهی برای این دو بخش ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار