معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح کرد:

هفته معرفی مشاغل؛ فرصت آشنایی دانش آموزان با آینده تحصیلی-شغلی

بوشهر(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت هفته معرفی مشاغل؛ فرصتی ویژه برای دانش آموزان است تا بتوانند به شناخت مناسبی از آینده تحصیلی-شغلی خود برسند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هفته معرفی مشاغل؛ فرصت آشنایی دانش آموزان با آینده تحصیلی-شغلی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر؛ سیروس فتحی؛ با اشاره به نامگذاری هفته نخست اردیبهشت به نام هفته معرفی مشاغل در تقویم آموزش و پرورش گفت: در این هفته، دست اندرکاران، معلمان به ویژه مشاوران مدارس می کوشند تا دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه را با حرفه و مشاغل گوناگون آشنا کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این هفته با نیازهای شغلی جامعه آشنا می شوند تا متناسب با توانمندی و علائق خود بتوانند رشته تحصیلی مناسب را انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: هدایت موٌثر دانش آموزان به انتخاب شاخه ها و رشته های تحصیلی، تعیین علاقه مندی ها و توانایی های دانش آموزان با استفاده از معرفی مشاغل، صنایع و فنون متنوع موجود در جامعه توسط مشاوران و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش رقم می خورد.

فتحی با اشاره به نامگذاری سال 1399 توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید خاطرنشان کرد: در برنامه های این هفته تلاش شده است که دانش آموزان با نقش خود در فرهنگ سازی تحقق این شعار و نهادینه کردن فرهنگ کار، کارآفرینی و خود اشتغالی در فضای مجازی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های هفته مشاغل بیشتر در قالب فعالیت های مجازی طراحی و اجرا می شود؛ تصریح کرد: با تهیه و ارسال تراکت و بروشورهای شغلی-تحصیلی، تهیه فیلم های کوتاه و کلیپ های آموزشی معرفی روزها و مناسبت های هفته مشاغل، گفتگو با فعالان عرصه های شغلی و نحوه انتخاب و ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های مورد علاقه آنان در فضای مجازی از فعالیت های برنامه ریزی شده در هفته مشاغل است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه به معرفی ویژگی های روزشمار هفته معرفی مشاغل پرداخت و گفت: توجه جدی به طراحی مسیر زندگی تحصیلی-شغلی دانش آموزان، تجربه آموزی شغلی، نقش مشاوره تحصیلی-‌شغلی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار آینده، دانش آموزان و راه های کسب اطلاعات در زمینه شناخت خود و مشاغل موجود در جامعه و نقش خانواده در طرح ریزی تحصیلی-شغلی از موارد مهمی است که مدیران معلمان، مربیان و مشاوران با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به تبیین، تشریح و معرفی آن می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار