استاندار مازندران با تشریح اقدامات عمرانی و صنعتی انجام شده در این استان تاکید کرد:

ضرورت تحقق پروژه‌های اولویت‌دار مردم در سایه اضلاع توسعه شهرستان

ساری (پانا) - استاندار مازندران تأکید کرد که باید با پایان دادن به طرح‌های اولویت‌دار مردم و رفع برخی موانع حوزه‌های مختلف عمرانی در شهرستان‌ها، صدای مردم را شنید و به آن پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تحقق پروژه‌های اولویت‌دار مردم در سایه اضلاع توسعه شهرستان

نشست ویدئو کنفرانسی استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در استان با فرمانداران و ائمه جمعه سراسر استان به پیشنهاد احمد حسین زادگان، به‌منظور ایجاد وحدت نظر و بحث و بررسی در خصوص تجمیع ظرفیت های مختلف برای تحقق شعار سال «جهش تولید» برگزار شد. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در این نشست با اشاره به این که یکی از آسیب های جدی در مسیر توسعه مازندران، واگرایی و عدم همگرایی در طی زمان و شرایط مختلف بوده است، گفت: از آنجا که همه ظرفیت ها، توانمندی ها و تفکرات را هم کاسه نکردیم، در طول زمان آسیب قابل ملاحظه ای در حوزه های مختلف به استان وارد شده است.

استاندار با اشاره به این که در برخی مقاطع که تعامل و همگرایی؛ وضع بهتری داشته است، نتایج خوبی بدست آمده است، اظهار کرد: ائمه جمعه جایگاه مناسب و موثری برای نقش آفرینی دارند و امروز همکاری خوبی بین ارکان قدرت در استان و شهرستان ها وجود دارد.

مقام عالی دولت با بیان این که به چند ضلعیِ توسعه اعتقاد داریم و مقام معظم رهبری برای توسعه و شکوفایی بر وحدت و همگرایی تاکید دارند، گفت: تنها راهبرد توسعه، وفاق، تعامل و همدلی است.

حسین زادگان که در بحث خود بر تحقق جهش تولید به عنوان فرمان رهبری معظم انقلاب و یک ضرورت اقتصادی تاکید داشت، یادآور شد: تعامل ائمه جمعه و فرمانداران و مدیران در شهرستان مطلوب است و این تعامل خود را در مقابله با کرونا نشان داد و یک تهدید بسیار بزرگ را به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به این که در مقابله با کرونا؛ در سایه همکاری ائمه جمعه اتفاقات بسیار خوبی افتاد و ائمه جمعه واقعا کمک کردند، افزود: نیازمند کار، تلاش و مجاهدت بیشتر هستیم تا از این فرصت در جهت جبران مشکلات اقتصادی بهره گیری کنیم.

حسین زادگان، عنوان کرد: در نهاد سازی و بهره گیری از سمن؛ کنترل رفت و آمدهای سفر و تب سنجی، طرح شیفت بندی کارکنان دولت، بهره گیری از ظرفیت پزشک خانواده، راه اندازی ستاد های روستایی کمپین در خانه بماینم، تشکیل قرارگاه مجازی و ... نخستین استان بودیم.

استاندار مازندران با بیان این که برای جهش تولید یک برنامه عملیاتی در حال تدوین است، تصریح کرد: در این برنامه که به‌زدوی ابلاغ می شود، باید بر اساس آمار و ارقام، روند پیشرفت و جهش تولید از مبدا تا مقصد پیش بینی شده باشد تا قابل ارزیابی و نظارت باشد.

وی با بیان این که در برنامه جهش اقتصادی، چندین پروژه را تعریف و در 18 محور دسته بندی کردیم که برای مثال از آن جمله به عنوان پروژه اقتصادی می توان به مجموعه تفریحی توریستی آمل، احداث کارخانجات در بنادر، پیش بینی طرح برای ایستگاه نوسازی و تحقیقاتی دام در ایستگاه دام گاودشت، توسعه کلزای علوفه‌ای به‌عنوان کشت دوم برای نخستین بار، ارتقاء کیفی سورتینگ ها، نوسازی و بازسازی صنایع تولیدی بزرگ، تقویت طرح های پرورش ماهی در قفس به عنوان یک کار جهشی، زهکشی اراضی کشاورزی برای افزایش تولید، مرمت و لایروبی آب بندان ها برای افزایش منابع آبی، تقویت تولید ماهی و ظرفیت های گردشگری، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری و ... نام برد.

استاندار به برنامه عملیاتی زمان بندی شده که به‌زودی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب خواهد رسید به عنوان مجموعه دیگری از برنامه های جهش تولید نام برد و گفت: تصویب منطقه آزاد با سه لکه در مجلس یک جهش بزرگ برای توسعه اقتصادی مازندران است.

حسین زادگان در تشریح برخی دستاوردهای عمرانی استان، یادآور شد: طرح مدیریت پسماند استان روند خوبی را طی می کند. همچنین اسکله های دریایی با توجه به ظرفیت شیلاتی و گردشگری که 134 نقطه آن شناسایی و 43 نقطه از این نقاط موافقت اصولی را دریافت کرده اند. همچنین باغ 33 هکتاری رامسر، کاخ صفی آباد بهشهر و چشمه باداب سورت از جمله اقداماتی است که در مراحل خوبی قرار دارد. 85 درصد سواحل استان آزادسازی شده است. برای آب شرب گروه های الف بالغ بر 100 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم. برای جاده جایگزین سد هراز 50 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم. بحث جاده ساری- تاکام پس از سال ها به اتمام رسیده و برای رینگ تنکابن اعتبار خوبی گرفته شد. گاز رسانی به مناطق محروم نیز از اتفاقات خوب بوده است. لایروبی در رودخانه ها که کاری جهادی بوده است و مانع از بروز سیل در بارش های سنگین شده است. رقم کاهش تصادفات استان اتفاق معناداری است. تامین اعتبار زیرساخت های گردشگری و ....نیز یک اتفاق خوب بوده است.

وی برخی اقدامات و دستاوردهای حوزه اقتصادی را نیز قابل توجه دانست و گفت: تشکیل هلدینگ سرمایه گذاری که پس از بحران کرونا برای سرمایه گذاری های بزرگ باید دنبال کنیم. ایجاد مجتمع های دامپروری که در مناطق مختلف استان در حال انجام است. دامداری های نژاد نو نیز در روند خوبی قرار گرفته است. 21 نیروگاه مقیاس کوچک در استان به بهره برداری رسید. نمایشگاه های توانمندی های اقتصادی و الکامپ را برگزار کردیم. ساوین تاپ با چند برابر ظرفیت کار می کند و نساجی نیز از حالت انفعال خارج شده و برای نساجی قائم شهر نیز سرمایه گذار در حال ورود است. فولادین ذوب آمل به روند خود بازگشته، مساله شرکت خوتکا در حال رفع شدن است و شرکت چوب و کاغذ اوضاع نسبتا خوبی دارد. پایانه های صادراتی گل و گیاه، میوه و تره بار، شیلاتی و برنج با اولویت دنبال می شود. خیلی از واحدهای تولیدی از تملک خارج شده است. مرکز پارک رشد علم و فناوری را در غرب استان ایجاد کردیم. بحث پالایشگاه پتروشیمی و بنزین را دنبال می کنیم. در حوزه کشاورزی پرداخت تسهیلات برای تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی را به تعداد 300 دستگاه آغاز کردیم.

استاندار مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که بجز طرح های مصوب، یکی از برنامه های ما در آغاز کار پیگیری اولویت های مردم بوده است که سال ها و دهه ها بر زمین مانده است، گفت: برخی از این طرح ها و پروژه ها که گاه کوچک و گاه بزرگ است از مطالبات مردم در طی سال ها بوده است و زیبنده نیست که بر زمین بماند. بنابراین این موارد را در اولویت فرمانداران قرار دادیم و با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان این که باید با پایان دادن به طرح های اولویت دار مردم و رفع برخی موانع حوزه های مختلف عمرانی و ... در شهرستان ها، صدای مردم را شنید و به آن پاسخ داد، افزود: هدف از بهره مندی از چند ضلعی توسعه، برخورداری از همکاری، تعامل و توان ارکان قدرت در شهرستان و استان برای از پیش رو برداشتن موانع تحقق آرزوها و مطالبات مردم و سرعت دادن به اتمام پروژه های اولویت دار شهرستان ها و استان است.

استاندار ادامه داد: هدف از این جلسه این بوده است که در سایه اضلاع توسعه شهرستان بتوانیم پروژه های اولویت دار شهرستان ها را دنبال کنیم و به اتمام برسانیم تا به برخی از مهم ترین مطالبات مردم طی سال ها و دهه ها پاسخ داده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار