نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد:

قرارگاه مواسات؛ پناهگاهی برای عموم اقشار آسیب‌پذیر

شناسایی ۱۰۹ هزار خانواده قشر آسیب‌پذیر در خراسان رضوی

مشهد(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت وجود این قرارگاه و همبستگی و جریان مواسات که رهنمود مقام معظم رهبری است، مانور سبقت و تمدن فرهنگی و تمدن اسلامی و غلبه فرهنگ دینی و اسلامی بر فرهنگ شیطانی مدرنیته و مدرنیسم غربی است.

کد مطلب: ۱۰۴۸۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه مواسات؛  پناهگاهی برای عموم اقشار آسیب‌پذیر

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در رزمایش مواسات که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد گفت: رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری که در روز نیمه شعبان به اجرای برنامه منظم و متشکل مواسات و همدلی در این موقعیت امر فرمودند باعث می شود به اقشار آسیب‌پذیر کمک شود و مساعدت صورت بگیرد اما اگر درست تامل کنیم این یک نتیجه فرعی است.

وی خصوصیت اصلی اول را در کنار مساعدتی که تحت عنوان رزمایش صورت می‌گیرد، ایجاد و پیدایش یک قرارگاه در هر استان و سراسر کشور دانست و گفت: این جریان منظم نه تنها یک مساعدت در ماه رمضان در شکل بسته معیشتی است، این قرارگاه باید پناهگاهی برای عموم اقشار آسیب پذیر باشد تا در موقعیتی که جریان اقتصادی و تامین درآمد در قشر زحمتکش دچار مشکل شده این عزیزان برای معیشت دغدغه‌‌مند نباشند.

امام جمعه مشهد گفت: یک قرارگاه، مجموعه‌ای حساب شده و به نظم درآمده از نهادهای انقلابی و مشارکت‌های عظیم مردمی مردم اخلاص‌مند و متدین است، این‌جا باید پناهگاه اقشار آسیب پذیر در مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد تا بدانند به کجا مراجعه کنند و این قرارگاه بتواند تمام امکانات را جمع‌آوری و نظام‌مند و همه خانواده‌های آسیب پذیر را شناسایی کند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: تا امروز ۱۰۹ هزار خانواده قشر آسیب‌پذیر از افرادی که در کرونا دچار مشکل شدند و اقشار آسیب‌پذیر که در جامعه هدف دستگاه‌های امدادی در کشور بودند در خراسان رضوی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از طریق مساجد و ائمه جماعات و در شهرستان‌ها با محوریت امام جمعه شناسایی ادامه پیدا می‌کند و در سامانه‌ای که به این منظور به وجود آمده افراد شناسایی شده ثبت می‌شوند تا این قرارگاه را پناهگاهی برای خودشان حس کنند و دیگر دغدغه معیشتی در زندگی رنجشان ندهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه فعالیت قرارگاه مواسات را در عرصه توجه دادن خیرین و افراد خالصی که می‌خواهند در تربت وجود مقدس امام هشتم علی ابن موسی الرضا(علیه‌السلام) عامل به وجود آمدن و مظهر رأفت رضوی باشند دانست و گفت: قرارگاه هم برای آن‌ها یک مرجع است هم برای خانواده‌های مستضعف آسیب‌پذیر و درمانده که دغدغه معیشتی دارند.

امام جمعه مشهد گفت: نهادهای مقدس و تشکل‌های مردمی هم در این قرارگاه عضویت دارند، آستان قدس رضوی، نهاد بسیج و سپاه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دستگاه‌های وابسته به جریان‌های دولتی و حاکمیتی مثل شهرداری یا بعضی دستگاه‌ها مانند بهزیستی و هلال احمر همه در قرارگاه عضو هستند.

وی افزود: تشکل‌های مردمی قرارگاه ولی امر، بسیج جامعه پزشکی و دستگاه‌هایی که دقیقا به تشکل‌های مردمی ارتباط دارند و هیئات مذهبی هم از اعضای قرارگاه هستند تا با کمک همه یک قرارگاهی برای اقشار آسیب‌پذیر به وجود بیاید.

آیت الله علم الهدی نشان دادن عظمت و قدرت تمدن نوین اسلامی در یک مسابقه فرهنگی با فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف جهانی را خاصیت دوم رهنمود مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: از دوران مدرنیته به بعد در جهت مدرنیزاسیون کردن کشورهای جهان سومی دستگاه‌های غرب و جریان‌های استعمارگر غرب فعالیت داشتند تا فرهنگ مدرنیته و غرب را به عنوان فرهنگ پیشوای تمدن در دنیا قرار دهند.

وی افزود: با همه این تلاش‌ها در یک نمایش مسئله کرونا به اینجا رسید که در کشورهای پیشرفته غربی مردم رفتند اسلحه خریدند تا یکدیگر را بکشند و در تمدن نوین اسلامی در جامعه ما مردم دست به دست هم دادند تا یکدیگر را از این بلا نجات دهند.

وی گفت: این یک مسابقه فرهنگی و تمدنی بین اسلام و تمدن دست‌ساز، شیطانی مدرنیته غرب بود، وجود این قرارگاه و همبستگی و جریان مواسات که رهنمود مقام معظم رهبری است، مانور سبقت و تمدن فرهنگی و تمدن اسلامی و غلبه فرهنگ دینی و اسلامی بر فرهنگ شیطانی مدرنیته و مدرنیسم غربی است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: همه می‌بینند نتیجه تمدن مدرنیته غربی این شد که با پیش‌آمد یک ویروس که تمام وزن جهانی‌اش در روی کره زمین به پنج گرم نمی‌رسد، با پنج گرم ویروسی که آمد اسلحه خریدند به جان هم افتادند و در مهد تمدن اسلامی مردم دست به دست هم دادند هم را نجات دهند.

وی گفت: تمدن غرب رو به نابودی و تمدن اسلام رو به پیشرفت است و شما عزیزانی که در این مواسات مشارکت مردمی داشتید و نهادهای انقلابی همگی بدانید در احیای اسلام و عظمت بخشی تمدن اسلام به دنیا سهم مهمی دارید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: تنها این نیست که از یک خانواده درمانده دستگیری کردید، عزیزان عظمت شما به این است که در کنار رزمندگان بدر و احد در کنار پیامبر هستید، آن روز آن‌ها اسلام را اقامه کردند و امروز شما اسلام را احیا کردید.

وی با اظهار کرد: شهرداری که هم مردمی است هم حاکمیتی برنامه جالبی غیر از بسته معیشتی اجرا کردند زیرا معنای مواسات مشارکت دادن اقشار ضعیف در زندگی و درآمد کسانی است که قدرت دارند. شهرداری مشهد قرار گذاشته تمام کارگرانی که روزمزد هستند را از روز شنبه به کار بگیرد و مشغول کند چون عزیزان زحمتکش لذتشان این است که با قدرت بازوی خودشان درآمد پیدا کنند و زندگی بگذرانند و در این جهت کمک کردن به آن‌ها ارزشمند و طرح شهرداری مشهد قابل تقدیر است.

امام جمعه حرکت عظیمی که بسیج جامعه پزشکی در دردمندی با بیماران در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام داد را ارزشمند دانست و گفت: غربالگری واقعی تمام مبتلایان به کرونا توسط بسیج جامعه پزشکی انجام شد، با یک برنامه خاص برای تمام خانواده‌ها و خانه‌ها پزشک، پرستار و دارو مشخص کردند که شب گذشته در آمار به بنده گفتند ۷۰۰ خانه قرنطینه داریم که با پزشک، پرستار و دارو به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این شایعه که چون دستگاه‌ها اجناس را از بازار خرید می‌کنند عده‌ای گفتند جنس کم است و سودجویی می‌کنند، تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی باید به این موارد رسیدگی کنند و بدانید مواد غذایی تامین شده از امکانات موجود بازار نیست و از جایی است که به موجودی بازار ضربه نزده است.

وی گفت: این قرارگاه ستاد نیست و هر نهادی که عضو آن است، خودش کار خودش را می‌کند فقط هماهنگی کارها در این‌جا صورت می‌گیرد.ربهترین مرجع برای عزیزانی که دچار مشکل هستند مساجد است، ائمه جماعت مساجد اسامی را شناسایی می‌کنند اگر استحقاق فرد ثابت شد وارد سامانه می‌کنند و دیگر نیاز به مراجعه به دستگاه‌های مختلف نیست.

آیت الله علم الهدی رزمایش مواسات را رزمایش مهدوی عنوان کرد و گفت: این رزمایش به وجود مقدس امام زمان(عج) تعلق دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار