سفر دو عضو کابینه به فارس برای افتتاح طرح‌های صنعتی و ورزشی لامرد

شیراز (پانا) - وزیران صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان صبح امروز پنج‌شنبه با هدف شرکت در آیین بهره‌برداری از چهار پروژه صنعتی و ورزشی وارد شهرستان لامرد در جنوب فارس شدند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، جمعی از معاونان و مدیران وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان این سفر، رحمانی و سلطانی فر را همراهی می کنند.

فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با چشم انداز ظرفیت ۳۰۰ هزار تن، تولید شمس آلومینیوم در سال با تولید ۱۲۰تن در روز، بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی حاج محمود حاج حیدر لامرد، ترمینال جدید فرودگاه لامرد و مجتمع ورزشی سردار دلاور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی چهار پروژه ای است که بنا بر اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، روز پنجشنبه توسط مقام‌های ارشد اجرایی به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می‌شود.

فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با چشم انداز ظرفیت ۳۰۰ هزار تن تولید شمس آلومینیوم در سال با تولید ۱۲۰تن در روز امروز شروع به کار می کند.

این طرح در ۲۰۰ هکتار مساحت، به صورت مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم پنج هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

برای اجرای این طرح ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و یا معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته است.

این طرح با سرمایه گذاری ۴۹ درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و ۵۱ درصدی شرکت سرمایه گذاری غدیر در دست احداث است که روز پنجشنبه فاز یک این مجتمع به بهره برداری می رسد.

این طرح از مصوبات سفر سال ۱۳۹۴ کاروان دولت تدبیر و امید به ریاست رییس‌جمهوری به استان فارس است.

فرودگاه لامرد یکی از فرودگاههای استان فارس است که در فاصله ۱۲۰ مایلی ( ۱۹۳ کیلومتری ) فرودگاه شیراز و در موقعیت" ۲۳ ' ۲۲ º۲۷ شمالی و" ۱۷ ' ۱۱ º۵۳ شرقی و به ارتفاع ۴۰۷ متر ( ۱۳۳۶ پا ) از سطح دریا و در شمال شهر لامرد در ۶ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است.

پایانه مسافری این فرودگاه شامل دو سالن پروازهای داخلی و خارجی و دو سالن ترانزیت داخلی و خارجی در زیربنای پنج هزار متر مربع است که قرار است روز پنجشنبه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

بنا بر اعلام مسؤولان، راه اندازی آن باعث افزایش پنج برابری ظرفیت پذیرش مسافر بار و پرواز و ارائه خدمات بهینه به شهرستان های جنوبی استان فارس، شرق استان بوشهر وغرب استان هرمزگان و کمک به توسعه صنعتی واقتصادی منطقه خواهد شد.

اعتبار اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۷۰ نفر شده است.

احداث بیمارستان حاج محمود حاج حیدر با زیربنای تقریبی ۱۱ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۲ به عنوان بیمارستان جایگزین شهرستان لامرد آغاز شد.

اعتبار این طرح با همکاری حاج محمود حاج حیدر نیک‌اندیش استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده است.

بیمارستان مذکور شامل بخش های بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، اتفاقات و غیره است.

تاکنون اعتباری حدود ۸۵۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه و ۳۵۰میلیارد ریال از سوی خیر جهت تکمیل بیمارستان هزینه شده است و جهت تکمیل مابقی تجهیزات و ملزومات اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

مساحت سایت مجموعه تقریبا پنج هکتار با زیربنای ۱۱ هزارمتر مربع که در دو طبقه با اسکلت بتنی ساخته شده است.

بخش های بیمارستان شامل بستری مردان و زنان، جراحی، آزمایشگاه، دیالیز، داروخانه ، رادیولوژی ، لاندری و بخش پشتیبانی ، فیزیوتراپی ، اورژانس ، بخش اداری است.

این مجتمع در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۱۰۰ متر مربع احداث گردیده که شامل استخر سرپوشیده استاندارد به ابعاد ۱۳.۵ در ۲۵ متر،، مجهز به جکوزی، سونای خشک ، سونای بخار و استخر کودک است.

این مجتمع همجنین دارای سالن سرپوشیده چند منظوره ورزشی به ابعاد ۴۸ در ۳۶ متر با ظرفیت ۵۰۰ تماشاچی و مجهز به ۲ سالن اختصاصی بدنسازی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و سالن تنیس روی میز به مساحت ۲۰۰ متر مربع است؛ این سالن قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی رشته های فوتسال ،هندبال، بسکتبال ، هاکی و والیبال را دارد.

عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال ۱۳۹۷ آغاز و در مدت حدود ۲۴ ماه به اتمام رسید.

اعتبار۵۰۰ میلیارد ریالی این پروژه از محل اعتبارات سایر منابع وزارت نفت تامین شده است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار