تصمیمات آموزشی شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در سال ۱۳۹۹ اعلام شد

بجنورد (پانا) - اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در سال ۱۳۹۹ با حضور فرماندار شهرستان و همه اعضای آن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تصمیمات آموزشی شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در سال ۱۳۹۹ اعلام شد

به گزارش اداره آموزش و پرورش بجنورد؛ غلامرضا عوض زاده فرماندار شهرستان بجنورد؛ در جمع اعضاء شورای آموزش و پرورش شهرستان با تبریک فرارسیدن ماه رمضان گفت: در حوزه بهداشت و درمان بعد از انتخابات؛ شهرستان درگیر مقابله با کرونا است که ضمن تقدیر از زحمات مدافعان سلامت و کادر درمانی، امیدواریم هر چه زودتر شاهد پایان این مسئله باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح مواسات افزود: لازم است دانش آموزان نیازمند توسط مدیران مدارس شناسایی و معرفی شوند تا بتوان حمایت هایی بسته غذایی از آنها داشته باشیم.

فرماندار شهرستان بجنورد همچنین خواستار ارتقاء شاخص میانگین سرانه فضای آموزشی شهرستان بجنورد از ۴/۵ مترمربع به سطح میانگین استان(۵/۵ مترمربع) شد و بر مساعدت و پیگیری اداره کل نوسازی مدارس در این خصوص تاکید کرد.

عوض زاده در ادامه تصریح کرد: در اجرای هرچه بهتر "پروژه مهر" ظرفیت اجرایی و اداری شهرستان به آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.

محمد امیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نیز در این جلسه گفت: با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، آموزش دانش آموزان از طریق تلویزیون و فضای مجازی توسط معلمان در حال انجام است تا آموزش دانش آموزان دچار وقفه و تعطیلی نشود.

وی افزود: در این راستا شبکه آموزشی دانش آموزان با عنوان شبکه "شاد" با هدف ایجاد فضای امن مجازی و کلاس درس مجازی توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده و به صورت رسمی از اول اردیبهشت فعالیت خود را در سطح مدارس مقاطع سه گانه آغاز کرده است.

امیری با اشاره به آغاز فعالیت پروژه مهر گفت: هدف این پروژه آعاز سال تحصیلی جدید ۴۰۰-۱۳۹۹ در تمام مدارس شهرستان با شرایط ایده آل و با کمترین مشکل در ابعاد فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: اعضای کارگروه های شش گانه پروژه مهر از فروردین ماه فعالیتهای خود را آغاز کرده اند؛ از مهمترین اقدامات آن سازماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان و تعمیر فضا و تجهیز مدارس است.

وی افزود: بر اساس قانون تاسیس مدارس هیات امنایی و دستورالعملهای وزارتی، از بین ۳۵ مدرسه هیات امنایی فعال در شهرستان بجنورد، تعداد ۲۴ مدرسه به دلیل دو نوبته بودن شرایط استمرار به صورت هیات امنایی را ندارند و در سال تحصیلی آینده نوع اداره این مدارس از هیات امنایی به عادی دولتی تغییر می یابد.

امیری همچنین با اشاره به اعزام حدود ۴۰۰ دانش آموز در قالب کاروان راهیان نور در سال تحصیلی جاری به مناطق عملیاتی، از همکاری دستگاههای حامی در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

امین فلاح مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در شهرستان بجنورد ۳۷ درصد فضای آموزشی و در استان ۳۹ درصد مستحکم هستند.

وی افزود: ۵۰ درصد مدارس استان و در شهرستان بجنورد ۵۲ درصد نیازمند مقاوم سازی اند. همچنین ۱۱ درصد مدارس استان و ۹ درصد از مدارس شهرستان بجنورد نیر تخریبی هستند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۰ و سفر رهبری به خراسان شمالی تاکنون ۱۶۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در شهرستان بجنورد اجرا شده است.

موسی علی نیا معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نیز در این جلسه به رتبه های برتر کنکور سراسری اشاره و افزود: در کنکور سراسری سال ۱۳۹۷، تعداد ۴۲ رتبه زیر هزار و در سال ۱۳۹۸، نیز تعداد ۶۰ رتبه زیر هزار منطقه ۲ کشوری در گروههای آزمونی توسط دانش آموزان شهرستان بجنورد کسب شد. همچنین در این جلسه اعضاء شورا، از تلاش معلمان در آموزش غیر حضوری و مجازی دانش آموزان قدردانی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار