توسط رئیس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد؛

افتتاح چهار طرح‌ ملی و زیربنایی استان فارس با اشتغالزایی ۲ هزار نفر

روحانی: در سال جهش تولید همه توان دولت را به کار می‌گیریم تا این کلام مقام معظم رهبری را در عمل اجرایی و عملیاتی کنیم

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری طرح‌های ملی و صنعتی زیربنایی، ورزشی، درمانی و فرودگاهی استان فارس در منطقه لامرد را از طریق ویدئو کنفرانس بهره‌برداری کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح چهار طرح‌ ملی و زیربنایی استان فارس با اشتغالزایی ۲ هزار نفر

حسن روحانی در این آئین که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از همه متخصصان، مهندسین و کارگرانی که برای عمران و آبادانی ایران اسلامی می‌کوشند، گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که ما تولید آلومینیوم را صددرصد افزایش دادیم که ۷۲ درصد افزایش مربوط به همین واحد است که در واقع امروز فاز اول آن افتتاح شد.

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در لامرد فارس، در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم، دارای تکنولوژی ساخت۴۳۰ کیلوآمپر- NEUI است. این مجتمع دارای اسکله اختصاصی، تاسیسات تخلیه و بارگیری و انبار مواد اولیه بوده و با هدف توسعه صادرات، افزایش درآمد پایدار، ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از منابع عظیم گازی کشور به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس‌جمهوری از تداوم روند ساخت این مجتمع به رغم فشارهای ناشی از تحریم‌های ضد ایرانی و همچنین اجرای آن طی دوره زمانی نسبتا کوتاه قدردانی کرد و اظهارداشت: این واحد صنعتی در یک زمان نسبتا کوتاهی به تولید رسیده و این سرمشق بسیار خوبی است و البته در این روند، تلاش بخش خصوصی، شرکت قدیر، ایمیدرو، تلاش بانک‌ها و کنسرسیوم بانک‌ها بسیار مهم بوده است.

روحانی گفت: در مجموع کار بزرگی در این مجتمع انجام گرفته است. در همین دولت در سال ۹۴ این پروژه کلنگ زنی شد و امروز بعد از ۴ سال افتتاح می‌شود. با تولید کامل این واحد که ان شاءالله امیدواریم تا پایان سال به تولید کامل برسد و همچنین تولید جاجرم، تولید آلومینیوم کشور به ۲ برابر افزایش یافته و این خیلی مهم است.

رئیس‌جمهوری همچنین از برنامه‌ریزی مسوولان مربوطه برای تکمیل چرخه تولید در حوزه آلومینیوم و توجه به صنایع بالادستی و پایین دستی این صنعت، قدردانی کرد.

روحانی در توضیح وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقش برجام در تحقق ساخت این مجتمع بزرگ تولیدی اظهارداشت: مردم ما همه آثار برجام را نمی‌دانند و خیلی مهم است که بدانند در نفت و گاز و صنایع معدنی و در دیگر صنایع، چه تحولاتی برجام از سال ۹۴ ایجاد کرد. یکی از آن موارد همین صنایع آلومینیوم جنوب است که توافق برجام باعث شد که در پایان ۹۴ این پروژه بتواند فعال شود.

رئیس‌جمهوری گفت: مردم عزیز ما باید بدانند که این پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پروژه یک میلیارد دلاری است یعنی یک میلیارد دلار در این پروژه هزینه شده و امروز فاز اول آن افتتاح می‌شود و امیدوارم به طور متناوب قدم‌های بعدی در این پروژه برداشته شود تا پایان سال ۹۹ بتوانیم به تولید کامل برسیم.

افتتاح مجتمع ورزشی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در لامرد فارس

حسن روحانی در ادامه و در جریان افتتاح این پروژه به اقدام روز گذشته سپاه پاسداران در پرتاب ماهواره اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنیا نشان داد علیرغم سختی و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، فعالیت‌های تولیدی و سازندگی ما ادامه پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهوری با ابراز خرسندی از نام‌گذاری این مجتمع ورزشی به نام شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی قهرمان بزرگ کشور و تاریخ ما بوده و بنابراین مناسب است که هر مکانی که قهرمان‌پرور است، نامی از قهرمانان بزرگ تاریخی ما داشته باشد و شهید سلیمانی از قهرمانان بزرگ تاریخ دفاع کشور بوده و به روح او درود می‌فرستیم.

رئیس‌جمهوری همچنین بهره‌برداری از مجتمع ورزشی شهید سلیمانی لامرد را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و گفت: برای مردم این منطقه خوشحال‌کننده است که خادمان آنها در طول این ۷ سال فضای ورزشی را در استان فارس به بیش از دو برابر رساندند؛ یعنی یک میلیون و ۳۹۰ هزار اضافه کردند. این یک افتخاری است برای دولت که در استان فارس این خدمت بزرگ را برای همه ورزشکاران، مردم و جوانان عزیز انجام داده است.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: افتتاح استادیوم ۵۰ هزار نفری فوتبال ۳ سال گذشته و بهره‌برداری از سالن ۶ هزار نفره سرپوشیده که قرار است به زودی افتتاح شود، هم قدم مهمی در این راستا است.

وی با تقدیر از تلاش‌های وزارت نفت در این زمینه، گفت: همیشه به وزارت نفت تاکید کرده بودیم که اطراف مکان‌های فعال خود، این خدمات اجتماعی را هم انجام بدهند و این پروژه هم یکی از خدمات اجتماعی وزارت نفت است.

رئیس‌جمهوری هنگام دستور آغاز بهره‌برداری از این پروژه گفت: به نام خداوند بزرگ و به یاد همه شهیدانمان و شهدای عزیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به یاد شهید عزیزمان قاسم سلیمانی، مجتمع ورزشی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را افتتاح بفرمایید.

افتتاح بیمارستان ۱۲۴ تختی لامرد

رئیس‌جمهور در ادامه در آئین افتتاح بیمارستان جدید ۱۲۴ تختخوابی لامرد، با تاکید براینکه حضور خیرین در پروژه‌های بسیار مهم و پروژه‌های مرتبط با سلامت و زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است، گفت: بهره‌برداری از ۸هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال جاری موجب خوشحالی است.

حسن روحانی با قدردانی از زحمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خیرین عزیز در سراسر کشور و خیر حاج حیدر در این استان، به گزارش دکتر جان بابایی، معاون وزیر بهداشت درباره مقابله با بیماری کرونا در استان فارس اشاره و تصریح کرد: تلاش‌های انجام گرفته در استان فارس در زمینه مبارزه با کرونا برای همه مردم ما خوشحال کننده است.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در زمینه شبکه درمانی کشور بویژه شبکه بهداشت سراسر کشور بعد از انقلاب تلاش شده است و در دولت تدبیر و امید نیز از این شبکه درمانی حمایت جدی شد و نقش بسیار ارزشمندی داشته است، گفت: از همه پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و پزشکی و در واقع مدافعین سلامت سراسر کشور و به ویژه استان فارس و همچنین کادر درمانی منطقه لامرد تشکر و سپاسگزاری می‌کنم که در این ایام کار بسیار بزرگی انجام دادند.

بیمارستان جدید ۱۲۴ تختخوابی لامرد نیز با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع در دو طبقه شامل بخش‌های داخلی، اطفال، بستری زنان و بخش LDR مردان به صورت مجزا، زایشگاه و اتاق‌های پاراکلینیک شامل رادیولوژی، سی تی اسکن، آزمایشگاه، داروخانه، فیزیوتراپی و لاندری است.

افتتاح ترمینال جدید فرودگاه لامرد

حسن روحانی در ادامه و در جریان این آئین، با تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران و مسئولان در زمینه فرودگاهی و خبرهای بسیار خوبی که به مردم داده می‌شود، اظهار داشت: مهندس اسلامی قول دادند عملیات اجرایی آزادراه لامرد به پارسیان را نیز به زودی و در ماه‌های آینده آغاز کنند که تحول بسیار خوبی برای استان و منطقه پارسیان و لامرد خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در واقع امروز باید بگوییم همه این افتتاح‌هایی که در لامرد انجام شد تعلق به سه استان دارد، گر چه این‌ها در استان فارس است اما دو تا همسایه را هم در نزدیکی خودش دارد؛ هم هرمزگان و هم بوشهر و این طرح‌ها از یک طرف وقتی می‌خواهد به آب متصل شود به هرمزگان نیاز پیدا می‌کند و وقتی می‌خواهد به گاز متصل شود، به بوشهر نیاز پیدا می‌کند. خوشحالم این منطقه در یک سه راهی اتصال بین سه استان بسیار خوب کشورمان در جنوب که استان‌های بسیار استراتژیک هم هستند قرار گرفته و ان شاءالله همه این پروژه‌ها برای مردم مبارک باشد و از وزرای صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان و راه و شهرسازی تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

ترمینال جدید فرودگاه لامرد در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع احداث شده و ظرفیت پذیرش سالانه ۹۰۰ هزار مسافر را داراست.

رئیس‌جمهوری در پایان ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: در سال جهش تولید همه توان دولت را به کار می‌گیریم تا این کلام مقام معظم رهبری را در عمل اجرایی و عملیاتی کنیم. یقین دارم که بقیه ارگان‌ها، نیروهای مسلح و بخش خصوصی هم برای تحقق این کلام تلاش می‌کنند و امیدوارم بتوانیم به طور متناوب طرح‌ها را امسال هر مقدار که به نتیجه می‌رسد، افتتاح کنیم.

روحانی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند در کنار مبارزه با کرونا، از تلاش برای تولید و ایجاد اشتغال دست بر نخواهیم داشت، گفت: امسال سال سختی برای اشتغال است و امیدواریم با تلاش همه عزیزان در بسیاری از رسته‌های فعالیت‌های اقتصادی، بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم و با یاری یکدیگر سال خوبی را برای کشورمان رقم بزنیم.

طبق اعلام دولت، افتتاح این چهار طرح زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار