عراقچی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت است

مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند: هلند همچنان از برجام و سازوکارهای مرتبط با آن حمایت می‌کند

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با فاندرپلاس، مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند، موضوعات مختلف روابط دوجانبه و بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت است

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سیدعباس عراقچی در این گفت‌وگو اظهار کرد: ویروس کرونا امروز نه تنها در ایران بلکه تقریبا در کلیه کشورها شیوع پیدا کرده است و مقابله با آن نیازمند یک تلاش جدی و حرکت دسته جمعی است.

وی افزود: امروز ایران در کنار مقابله با این ویروس با تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا نیز روبه‌رو است و این فشار بر مردم ایران را دوچندان می‌کند. این حق مردم ایران است که برای مبارزه با این بیماری و مقابله با تبعات اقتصادی آن، به منابع مالی خود دسترسی داشته باشند.

عراقچی تاکید کرد: تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و آمریکا از این جهت باید پاسخگوی جامعه بین‌الملل باشد.

مقام هلندی نیز در این گفت‌وگو ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، مقابله با بیماری کرونا را یک وظیفه جهانی دانست.

وی بر پایبندی کشورش بر چند جانبه‌گرایی در عرصه جهانی و کمک به نهادهای بین‌المللی برای تامین سلامت و بهداشت تاکید کرد و افزود: هلند همچنان از برجام و سازوکارهای مرتبط با آن حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار