حضور و تجلیل دانش آموزان بسیج آذربایجان شرقی در منزل 1399 معلم همزمان با هفته معلم

راه اندازی پویش دانش آموزی قلک کریمانه

تبریز (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی از حضور و تجلیل دانش آموزان بسیج آذربایجان شرقی در منزل 1399 معلم همزمان با هفته معلم خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور و تجلیل دانش آموزان بسیج آذربایجان شرقی در منزل 1399 معلم همزمان با هفته معلم

وحید فرشباف در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی در ایام تعطیلی مدارس و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: بلافاصله بعد از اعلام وضعیت اضطراری در کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا، بسیج دانش آموزی در کنار سایر اقشار بسیج وارد میدان شد و دبیرخانه جلوگیری از شیوع کرونا با دبیری بسیج سازندگی بسیج دانش آموزی با عنوان گروه جهادی تشکیل شد.

او ادامه داد: یکی از اقدامات مهم بسیج دانش آموزی در این ایام کمک به ضدعفونی و گندزدایی مراکز آموزشی و محله ها بود که در طول 45 روز اول، مربیان طرح شهید بهنام محمدی و پیشگامان بسیج دانش آموزی برای این کار اقدام کردند و 17 هزار لیتر مواد ضدعفونی به این منظور استفاده شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی افزود: تولید مواد ضدعفونی و مواد بهداشتی یکی دیگر از اقدامات بود و اکثر دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی استان به مراکز تهیه و پخش مواد ضدعفونی مراجعه کردند و در این رابطه همکاری های لازم را داشتند.

غربالگری سلامت آحاد مردم با تشکیل همیاران بهداشت

فرشباف گفت: تشکیل همیاران بهداشت یکی دیگر اقدامات بسیج دانش آموزی بود که در این ایام دانش آموزان بسیج دوره دوم متوسطه با تشکیل همیاران بهداشت به مراکز غربالگری سلامت عموم مردم مراجعه کرده و کمک های لازم را ارایه کردند.

اجرای سرود در 34 منطقه مختلف تبریز

او بیان کرد: 34 گروه سرود بسیج دانش آموزی استان در مناسبت های مختلف به ویژه ایام نیمه شعبان و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سرود های مختلفی رادر 34 مناطق مختلف تبریز اجرا کردند.

260 هزار دانش آموز استان عضو بسیج هستند

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی بیان کرد: در حال حاضر 260 هزار دانش آموز عضو بسیج عادی و فعال در استان داریم که بیشتر دانش آموزان عضو بسیج فعال در طرح های ایام کرونا فعالیت دارند.

راه اندازی 8 کانال در شبکه های اجتماعی

فرشباف در رابطه با فعالیت های سازمان بسیج دانش آموزی در فضای مجازی نیز گفت: برای اطلاع رسانی و آگاهی عمومی از ویروس کرونا و توصیه های بهداشتی، 8 کانال در پیام رسان های مختلف و شبکه های اجتماعی توسط بسیج دانش آموزی استان راه اندازی شد و قرار گاه پدافند زیستی بسیج دانش آموزی در حد توان کار کرده و توصیه های بهداشتی و غذایی را با تهیه بروشور ها در فضای مجازی از طریق فرماندهان طرح شهید بهنام محمدی به دست سایر دانش آموزان می رساندند.

تولید روزانه 1700ماسک توسط بسیجیان دانش آموز استان

او گفت: دانش آموزان بسیج علاوه بر این که در مراکز مختلف تولید ماسک حضور داشته و دارند در کارگاه های تولید ماسک و لباس ایزوله خود بسیج دانش آموزی در حوزه های مساجد هدف طرح شهید بهنام محمدی نیز روزانه به طور متوسط هزار و 700 ماسک تولید و در اختیار مراکز بهداشتی قرار می گیرد.

راه اندازی پویش دانش آموزی قلک کریمانه

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک مومنانه گفت: در فضای مجازی پویش دانش آموزی با عنوان قلک کریمانه راه اندازی شده است که کمک های جمع آوری شده را بین دانش آموزان بی بضاغت تقسیم می کنیم.

فرشباف ادامه داد: در طول این ایام و در کنار سایر مردم برای کمک به خانواده های بی بضاعت، بسته های معیشتی که به کمک خیرین تامین شده اند بین این خانواده ها توزیع می شود.

برنامه های هفته معلم بسیج دانش آموزی

او در رابطه با برنامه های بسیج دانش آموزی در هفته معلم نیز گفت: همزمان با هفته معلم، دانش آموزان بسیج در منازل معلمان منطقه های طرح شهید بهنام محمدی حضور یافته و از یک هزار و 399 معلم تجلیل خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که 50 حوزه بسیح دانش آموزی در ادارات آموزش و پرورش سطح استان فعایت جهادی داشته و دارند، گفت: بسیج دانش آموزی استان یکی از موفق ترین سازمان ها در سطح کشور است و سال گذشته رتبه دوم کشوری در عرصه تمامی فعالیت ها را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار