معاون پرورشی و فرهنگی خراسان رضوی در بخش دوم گفتگو با پانا خبر داد:

تولید بیش از ۱۴۵ هزار ماسک در کانون های فرهنگی و تربیتی خراسان رضوی

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از تولید بیش از ۱۴۵ هزار ماسک در کانون های فرهنگی و تربیتی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از ۱۴۵ هزار ماسک در کانون های فرهنگی و تربیتی خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی در ادامه گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: در حوزه امور تربیتی نیز آسیب شناسی از ساماندهی نیروی انسانی سال گذشته در استان به منظور ساماندهی و تامین کمبود نیروی انسانی پرورشی در سال تحصیلی آینده و برگزاری دوره های ضمن خدمت ۲۴ ساعته مجازی با عنوان تفکر نقادانه و سواد رسانی و پیگیری برگزاری دوره 32 ساعته مجازی فعالیت های اردویی نشان از این دارد که فعالیت های ویژه نیروی انسانی حوزه پرورشی نیز تعطیل نبوده و مانند سابق پیگیری شده است.

وی تهیه و پخش کلیپ های سواد رسانه‌ای و تاثیر اخلاق و تربیت بر دانش آموزان برای دانش افزایی همکاران پرورشی و انتخاب تدریس های برتر همکاران در درس تفکر و سبک زندگی پایه هشتم و هفتم برای استفاده در فضای مجازی را از برنامه های دیگر این حوزه عنوان کرد.

تولید بیش از ۱۴۵ هزار ماسک در کانون های فرهنگی و تربیتی استان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در تشریح اقدامات اداره فرهنگی و هنری گفت: تولید محتوا با موضوعات فرهنگی هنری جهت اشتراک در شبکه شاد و اجرای بیش از ۱۰۰ پویش در کانون های فرهنگی تربیتی استان با عنوان "‌هر خانه یک کانون" بخشی از اقدامات این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: در این ایام برنامه های آموزشی و تربیتی از طریق فضای مجازی اعم از کارگاه های مهارت آموزی، انجمن های ۲۲ گانه، میهمانی جوانه ها، فروشگاه محصولات، تولید ماسک و دستکش ادامه داشته است. در همین ایام بیش از 145 هزار ماسک در کانون های فرهنگی تربیتی استان با کمک دانش آموزان و والدین آنها تولید شده است.

مالک اشرفی گفت: تمهید مقدمات جهت برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان استان به صورت مجازی، همچنین تمهید مقدمات برگزاری مسابقات دانایی و توانایی به صورت مجازی در استان و تولید محتواهای فرهنگی و هنری جذاب، شادی بخش و متناسب و انعکاس آن در بستر فضای مجازی در جهت ارتقاء سطح روحیه و نشاط اجتماعی با همکاری مربیان و دانش آموزان از اقدامات دیگر اداره فرهنگی و هنری است.

برگزاری مسابقه چگونه کرونا را شکست دهیم ویژه پیشتازان خراسان رضوی

نایب رئیس شورای برنامه ریزی پیشتازان سازمان دانش آموزی از برگزاری مسابقه «چگونه کرونا را شکست دهیم» در قالب آثار نقاشی و کاریکاتور، خطاطی(خط تحریری ونستعلیق)، طراحی پوستر، تهیه کلیپ، شعر و داستان نویسی و متن ادبی، در فضای مجازی برای دانش آموزان پیشتاز خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و اجرای سیاستهای سازمان مرکز که منوط به فعالیت دانش آموزان و شرکت آنان در پویشهای مختلف سازمانی است شروع به فعالیت کرده ایم.
وی ادامه داد: این پویش‌ها بسیار چشم‌گیر و اثرگذار بوده‌اند و مورد استقبال دانش‌آموزان، مربیان قرار گرفته است با توجه به تاریخ اعلام شده جهت ارسال آثار (۱۵ فروردین) تاکنون ۱۳۵۰ اثر از دانش آموزان استان در حال داوری قرار گرفته و نتایج آن اعلام و به نفرات برتر نیز جوایزی اهداء خواهد شد.
مالک اشرفی گفت: مربیان گروه ها و رصدهای پیشتازان نیز بر اساس خلاقیت های خود آموزش های پیشتازان را به صورت مجازی برای اعضای خود ارائه می کردند و ارتباط دو سویه آنها استمرار داشته است. همچنین خبرنگاران فعال پانا نیز فعالیت خبری شان در این ایام ادامه داشته است.

برگزاری مسابقه ادبی باموضوع «از کرونا چه آموختیم» برای دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورشی استان در تشریح اقدامات و فعالیت های اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در این ایام گفت: برگزاری مسابقه ادبی با موضوع از کرونا چه آموختیم برای دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان و تدارک برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با تأکید بر "نشاط، خیرگزینی، توکل، معنویت و..." برای کل کارکنان استان دوخت ماسک توسط گروه یاریگران زندگی و توزیع رایگان آن و تهیه و توزیع اقلام ضروری به مناسبت نیمه شعبان بین نیازمندان توسط اعضای یاریگران بخشی از فعالیت های این حوزه است.
وی تهیه دلنوشته، دکلمه، نقاشی، موسیقی، کاردستی و... توسط دانش آموزان عضو کانون یاریگران به همراه خانواده درباره روزهای قرطینه و مبارزه باکرونا و تقدیم گل به پزشکان و پرستاران بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان فریمان توسط دانش آموزان کانون یاریگران زندگی، برگزاری مراسم جشن به مناسبت نیمه شعبان در منزل دانش آموزان عضو یاریگران زندگی و تزئین منزل به شکل مدرسه دوخت روپوش های محافظتی برای کادر بیمارستانی توسط دانش آموزان عضو کانون یاریگران به همراه خانواده را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد.

اجرای فعالیت های ابتکاری و مختلف اعضای کانون یاریگران زندگی در شهرستانهای استان
مالک اشرفی گفت: تشکل جدید یاریگران زندگی در این روزها، به صورت فعال در صحنه حضور داشته است و فعالیت های دیگری چون تهیه دومینو ابتکاری توسط دانش آموزان عضوکانون یاریگران درباره آسیب های کرونا، تألیف کتاب داستان ابتکاری و نقاشی توسط دانش آموز عضو کانون یاریگران، تهیه سرودی شاد مخصوص روزهای قرنطینه توسط دانش آموزان عضو کانون یاریگران، برگزاری مسابقه کاریکاتور با موضوع من در قرنطینه، معرفی کتاب ها و ارسال فایل پی دی اف آن ها، برگزاری مسابقه خاطره نویسی در ایام تعطیلات اجباری کرونا، مسابقه موضوع انشاء با عنوان:« این شرایط سخت را می توان به بهترین فرصت تبدیل کرد» که این آثار در مجموعه ای با نام خود دانش آموزان به چاپ خواهد رسید و بهترین ها در هر مورد جوایز ارزنده خواهند داشت، تشکیل گروه های درسی خاص توسط یاریگران آموزشگاه و بررسی اشکالات درسی دانش آموزان بنا به ابتکار ادارات مختلف در سطح دانش آموزان آن اداره برگزار شده است.
وی تهیه کلیپ چگونگی شستن صحیح دست ها برای مبارزه با کرونا توسط دانش آموزان یاریگر زندگی، تهیه فیلم رسانه ای جشنواره شهرستانی خانواده متحد و پویا ویژه مدارس ابتدایی اعضای کانون یاریگران زندگی، تهیه نرم افزار و لوگو توسط دانش آموزان عضو کانون یاریگران درباره آسیب های اجتماعی و کرونا و راه اندازی کلینیک مشاوره رایگان توسط اعضای کانون یاریگران زندگی را از دیگر اقدامان اعضای کانون یاریگران در شهرستانهای مختلف بر شمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار