تخت روانچی: ایران آماده بهبود روابط با تمام رقبای منطقه‌ای است

تهران (پانا) - نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه آمریکا همچنان مانع اصلی برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه است، گفت: ایران آماده است که روابط خود را با تمام رقبای منطقه‌ای بهبود بخشد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تخت روانچی: ایران آماده بهبود روابط با تمام رقبای منطقه‌ای است

مجید تخت روانچی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با نشریه آسیا تایمز به سوالات مختلف، ازجمله تحریم های آمریکا علیه تهران، شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم بیرون رفتن آمریکا از منطقه پاسخ داد.

تخت روانچی در پاسخ به سوالی درباره درخواست دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس فوری در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: درخواست دبیرکل برای آتش بس سراسری باید از سوی جامعه جهانی جدی گرفته شود چرا که می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با کووید-۱۹ داشته باشد، این یک پاندمی است که در حال اثر گذاشتن بر سراسر جهان است.

وی ادامه داد: علاوه بر درخواست دبیر کل برای یک آتش‌بس جهانی، او و تعدادی از مقامات ارشد سازمان ملل، دولت‌ها، نمایندگان پارلمان‌ها ازجمله در آمریکا و همچنین سازمان‌های غیر دولتی خواستار لغو تحریم‌ها شده‌اند تا کشورهای تحت تاثیر ویروس کرونا بتوانند با آن بهتر مبارزه کنند. ایران یکی از کشورهایی است که به شدت از کووید-۱۹ آسیب دیده است. ادامه تحریم‌های غیرقانونی، غیر انسانی و یک جانبه آمریکا علیه ایران، تلاش‌های ما برای شکست دادن این بیماری را تضعیف کرده است.

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: متاسفانه آمریکا توجهی به درخواست جامعه بین‌الملل برای لغو تحریم‌ها نمی‌کند و باز هم خصومت خود را با مردم ایران که به سختی برای مبارزه با این ویروس تلاش می‌کنند، نشان داده است. به نظر می‌رسد که آمریکا شدت این مشکل را درک نکرده است.

وی تصریح کرد: این بیماری مرز نمی شناسد و هیچ کشوری از تهدید آن در امان نیست. تمام جهان در یک قایق نشسته‌اند. همگی ما یا برنده می‌شویم یا با هم می‌بازیم. این همه‌گیری مهار نمی‌شود مگر اینکه تمام ظرفیت‌ها در سطح بین‌الملل به کار گرفته شود و یک برنامه جامع و قاطع برای شکست آن توسط تمامی کشورها به اجرا درآید. بنابر این، منابع مورد نیاز باید در دسترس تمام کشورهایی که از این ویروس متأثر شده‌اند، قرار داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار