«خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» علی گلشن به چاپ دوم رسید

تهران (پانا) - کتاب «خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» سومین جلد از مجموعه پستانداران ایران به قلم علی گلشن برای دومین ‌بار به دست نوجوانان رسید.

کد مطلب: ۱۰۴۸۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
«خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» علی گلشن به چاپ دوم رسید

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، این کتاب به معرفی خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران خشک‌زی ایران اختصاص دارد. در بخش نخست این اثر، خرس قهوه‌ای که بزرگ‌ترین پستاندار گوشت‌خوار ایران به شمار می‌رود، معرفی شده است. در بخش‌های بعدی، با دیگر گوشت‌خواران مانند خرس سیاه آسیایی، راکون و اعضای خانواده‌ی راسوها و خدنگ‌ها که در ایران زندگی‌ می‌کنند، آشنا می‌شویم.

علی گلشن در مقدمه‌ این کتاب آورده است: «هدف از تهیه‌ مجموعه کتاب‌های «پستانداران ایران» آشنایی با گونه‌های ارزشمند پستانداران ایران، ایجاد علاقه به جانواران و میراث طبیعی و از میان بردن ترس و باورهای نادرست مردم درباره برخی گونه‌های جانوری است. در این سفر، گاه پای صحبت‌ زنان و مردانی می‌نشینیم که صدها قصه و افسانه از جانوران و زندگی اسرارآمیز آن‌ها در سینه دارند و گاه در موزه‌ها به دیدار نقوش جانوران بر آثار تاریخی و هنری سرزمین‌مان می‌رویم که روزگاری، دستانی هنرمند آن‌ها را به زیبایی خلق کرده‌اند. ره‌آورد این سفر، مهر، عشق به طبیعت و دانایی است.»

این کتاب که نخستین بار در آبان ۹۸ به دست علاقه‌مندان رسید از حضور گروه عکاسان بهره برده است. کاوه آتنی، علیرضا احمد‍پور، علیرضا احمدی، فرشاد اسکندری، علیرضا اشتیاقی، ‍پیمان پروتا، حامد تیزرویان، فریبرز حیدری، یاشار صدف‌زاده، بهزاد فراهان‌چی، هادی فهیمی، اصغر محمدی نصرآبادی، آرش مودی، بهزاد نبی‌قدیم، علی گلشن و انجمن طرح سرزمین تصاویر این کتاب را در نقاط مختلف ایران ثبت و ضبط کرده‌اند.

بر اساس این خبر، کتاب «گربه‌سانان» و «سگ‌سانان و کفتارها» دو عنوان دیگر از مجموعه «پستانداران ایران» است که پیش‌تر منتشر شده است.

این دو کتاب به ترتیب در سال ۱۳۹۰ برنده‌ی بیست‌ونهمین جایزه کتاب سال و در سال ۱۳۹۴ برنده سی‌وسومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

یادآوری می‌شود کتاب «خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» در۲۲۰ صفحه به قیمت ۷۵هزارتومان قابل خریداری از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی، شهر کتاب‌ها و فروشگاه‌های کانون پرور‍ش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) در سراسر کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار