برخورد پلیس فتا با هنجارشکنان در فضای مجازی

تهران (پانا) - معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد که تهیه و به اشتراک گذاری هر گونه کلیپ تصویری، مطالب نوشتاری و عکس با محتوای توهین آمیز در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی شود، جرم است و پلیس فتا با هنجار شکنان برخورد قانونی می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برخورد پلیس فتا با هنجارشکنان در فضای مجازی

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: در پی انتشار کلیپ تصویری تحقیرآمیز از سوی یکی از چهره های شناخته شده سینما، در مواجه با فردی با شغل شریف پاکبان در فضای مجازی کشور که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و تماس های مکرر کاربران با پلیس، خواستار برخورد قانونی با این گونه جریانات شده اند و پلیس فتا اقدامات لازم و قانونی را برابر مقررات اعمال می کند.

وی ادامه داد: رعایت هنجار، قواعد خاص رفتاری و توجه به فرهنگ و آداب حاکم بر جامعه از بدیهیات ضروری استفاده از فضاهای عمومی فضای سایبر است و در این رابطه افراد، چهره های شناخته شده و نامی کشور نظیر هنرمندان، ورزشکاران و اندیشمندان که در فضای مجازی هم فعالیت دارند، باید به اخلاقیات و قواعد خاص رفتاری و خرده فرهنگ های پذیرفته شده در جامعه پایبند باشند و در چار چوب آن عمل کنند .

سرهنگ پاشایی افزود: با بررسی و تحلیل عملکرد سایبری افراد نامی و سرشناس خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق این افراد با رفتارهای اخلاق مدارانه همواره نقش مثبت و سازنده ای در راستای اعتلای فرهنگ، ایجاد همنوایی، توجه به نیازمندان و آسیب های اجتماعی ایفا کرده اند ولیکن گاهی اوقات شاهد رفتارهای خارج از عرف و شئونات رفتاری از سوی برخی از چهره های شناخته شده هستیم .

این مقام مسئول ادامه داد: برخی افراد با بی توجهی به اخلاقیات و شئونات دینی و مذهبی با به اشتراک گذاری تصاویر یا پست های توهین و تحقیر آمیز باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شده و با توجه به اینکه استفاده از فضاهای غیر خصوصی فضای سایبر به منزله انظار عمومی است با استناد به ماده 638قانون مجازات اسلامی " ارتکاب به هر گونه عملی که نفس آن فعل یا عمل باعث جریحه دار شدن عفت و احساسات عمومی جامعه شود جرم تلقی می شود " و با توجه به ضرر و زیان حاصل شده پلیس فتا در حکم ضابط قضائی با هنجارشکنان برخورد قانونی می کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: اولویت اصلی این پلیس سالم سازی فضای سایبراست و در صورت احصاء و پایش هر گونه موارد مغایر با شئونات جامعه و اخلاقیات حاکم و فرهنگ پذیرفته شده، در ابتدا سعی در ارشاد و راهنمایی فرد خاطی به صورت تلفنی و یا احضار قانونی به جهت حذف مطالب و جبران خسارت وارده می کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در صورت بی توجهی فرد خاطی به تذکرات و تکرار مجدد تخلفات، پلیس فتا با این گونه افراد برابر قانون برخورد کرده و متخلفان را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

وی با تقدیر از اقدامات مثبت و ارزنده فعالان فضای مجازی در پایبندی به قواعد اخلاقی، از تمامی فعالان این حوزه درخواست کرد: از بارگذاری هر گونه کلیپ و مطالب توهین و تحقیر آمیز خودداری کنند و با احترام به فرهنگ و آداب و رسوم پذیرفته شده این کشور در سالم سازی این فضا که تعداد قابل توجهی از هموطنان و به خصوص کاربران به صورت روزانه از آن بهره مند می شوند، تلاش کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به کلیه هموطنان و به خصوص والدین توصیه کرد: بر عملکرد سایبری فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه همچون گذشته موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت پیگیری گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار