راه اندازی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل

اردبیل (پانا) - به گفته مدیر کل گمرکات اردبیل، در سال جهش تولید و در منطقه ویژه اقتصادی گمرک مجزا مستقر می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل

به گزارش اداره گمرک استان اردبیل، پرویز تقوی، مدیر کل گمرکات اردبیل گفت: با تاکید استاندار اردبیل و فعالیت گسترده منطقه ویژه اقتصادی نمین، ما نیز به نوبه خود نسبت به اخذ مجوز برای دایر کردن اداره گمرک در این منطقه اقدام کردیم تا حمایت واقعی را از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام دهیم.

او با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید و بسته حمایتی گمرک در ۱۸ ماده و به نیت حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان، افزود: ایجاد انبار‌های اختصاصی، تخصصی کردن فعالیت گمرکات، اخذ تضمین حقوقی ورودی و ارزیابی کالا در محل واحد تولیدی از جمله مشوق‌های حمایتی صادرات محسوب می‌شود.

مدیر کل گمرکات استان گفت: با اعمال این بسته‌های حمایتی صادرات استان تسهیل شده و یک حمایت و همراهی واقعی را از فعالان اقتصادی شاهد باشیم.

تقوی بیان کرد: ما دورنمای مناسبی را با توجه به شرایط مرزی استان در حوزه صادرات و واردات پیش‌بینی می‌کنیم و بر همین اساس در اداره کل گمرک بیله‌سوار که زیرساخت‌ها برای فعالیت گسترده مهیا شده سعی بر تقویت و توسعه صادرات می‌کنیم.

او افزود: در کنار فعالیت ۲۴ ساعته گمرک بیله‌سوار امسال تلاش بر این است تا دستگاه ایکس‌ری در این گمرک نصب شود تا امکان ارائه خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تر فراهم شود.

مدیرکل گمرکات استان گفت: برای تسهیل در امر تجارت درصدد راه‌اندازی دروازه مشترک مرزی هستیم تا با استفاده از اسناد مشترک در این زمیه بتوانیم تقویت و توان حوزه تجارت خارجی را افزایش دهیم.

تقوی تصریح کرد: بر اساس اسناد مشترک مرزی و تسهیل در امر صادرات و واردات به صورت سیستمی، زمان ایستایی کالا در گمرکات به حداقل رسیده و در این حوزه سرعت عمل بیشتری را شاهد خواهیم بود.

او با تاکید بر فعالیت تخصصی گمرکات از اعلام آمادگی گمرکات استان برای فعالیت‌های تخصصی در بخش‌های مختلف نظیر صادرات لوازم پزشکی و صنایع دستی خبر داد و گفت: امیدواریم امسال صادرات تخصصی را از گمرکات استان شاهد باشیم که این روند با همکاری ۲۵ دستگاه مستقر در گمرک امکانپذیر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار