تمهیدات یگان ویژه ناجا درمقابله با ویروس کرونا

تهران (پانا) - فرمانده یگان های ویژه ناجا ضمن تشریح اقدامات این یگان در عملیات مقابله با ویروس کرونا، پروژه های جهادی یگان های ویژه را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و طرح نسیم همدلی را رونمایی کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات یگان ویژه ناجا درمقابله با ویروس کرونا

به گزارش سایت پلیس، سردار حسن کرمی در مراسم افتتاح پروژه های جهادی یگان های ویژه ناجا ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری، امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی) اظهارکرد: ورود به ماه مبارک رمضان در جهت راز و نیاز با خدا و طلب مغفرت و موفقیت برای ملت بزرگ ایران فرصت مغتنمی است که باید از آن به نحو احسن بهره ببریم.

وی با تاکید به استمرار و تقویت روحیه جهادی در بین کارکنان ادامه داد: شرایط بسیار سختی را با اتکا به مبانی و اصول انقلاب تاکنون طی کرده ایم، رمز موفقیت ملت ایران اصول و مبانی برگرفته از دین مبین اسلام است، ما برای ادامه مسیر انقلاب و باز کردن راه ترقی همیشه باید این اصول را مقدم بدانیم و به عنوان یک روش جاری و مستمر مد نظر داشته باشیم.

فرمانده یگان های ویژه ناجا بر سرلوحه قراردادن اصل رضایت مندی مردم در ماموریت های ناجا تصریح کرد و گفت: فلسفه وجودی پلیس، خدمتگزاری و پاسخگو بودن به مردم است، در سایه تلاش و کوشش همه کارکنان ولایت مدار، شاهد افزایش رضایت مردم از عملکرد پلیس هستیم، رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی از اهداف والای نیروی انتظامی در تمامی بخش هاست.

سردار کرمی گفت: از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، یگان های ویژه شکل گرفت و پس از تشکیل آن در جبهه های جنگ تحمیلی حضور پیدا کرد و بعد از خاتمه جنگ نیز یگان ویژه در مبارزه با اشرار نقش مهمی ایفا کرد در طول انقلاب این یگان 1365 شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ این یگان در تمامی عرصه ها حضور درخشانی داشته است.

وی عنوان کرد: یگان های ویژه بعد از مبارزه با اشرار در عرصه امنیت داخلی ماموریت پیدا کرد و کارهای ارزشمندی انجام داده و همیشه درکنار مردم بوده است.

سردار کرمی گفت: یگان های ویژه همیشه مصمم به خدمت کردن به مردم و انقلاب هستند، بر خلاف افرادی که 40 سال قبل ثروت این ملت را غارت و در کشورهای بیگانه مستقر و با اموال مردم تلاش می کنند اقدامات خوب نیروهای انقلابی را به شکل بدی جلوه دهند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با همه کارشکنی ها، با عزت کارهای بزرگی انجام داده است، تصریح کرد: دشمنان همیشه در صدد ضربه زدن به این نظام و انقلاب بوده و اکنون که درگیر ویروس کرونا هستند، از درمان آن عاجز و دست به دامان دیگر کشورها شده اند، این نشان از آن دارد که ایران اسلامی با اتکا به توان داخلی و با کمک مردم توانسته در مقابله با این ویروس ایستادگی کند و الگوی خوبی برای سایر کشورها شود.

فرمانده یگان های ویژه ناجا تصریح کرد: امروز هر کسی که ادعا می کند طرفدار مردم است باید در بین مردم باشد و به مردم خدمت کند و با این خدمات علاقه و انگیزه خود را به منصه ظهور بگذارد.

سردارکرمی عنوان کرد: امروز برای یگان ویژه از روزهای افتخار آمیز است، چراکه در کنار کار اصلی خود که ایجاد امنیت است در خدمتگزاری به مردم نیز از هیچ کوششی دریغ نکرده، خدمت رسانی به مردم در سیل، زلزله و اربعین حسینی (ع) و ... گواه این ادعاست.

وی عنوان کرد: اکنون که کشور درگیر ویروس کروناست، همکاران ما با علاقه و مشتاقانه در این راه قدم گذاشته اند و تا از بین رفتن این ویروس در کنار مردم و مدافعان سلامت خواهند بود.

رئیس پلیس ویژه کشور با بیان اینکه ما از اولین یگان هایی هستیم که در بین نیروهای مسلح عملیات مبارزه با ویروس کرونا را آغاز کردیم، تصریح کرد: یگان ویژه با تمام امکانات به مبارزه با این ویروس پرداخته است، تاکنون تعداد 79 شهر با استفاده از 765 دستگاه خودروی آب پاش، (معابر عمومی) ضدعفونی و گندزدایی شده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: طی 50 روز گذشته بیش از 12 هزار کیلومتر از معابر عمومی با استفاده از حدود 4 هزار لیتر محلول ضدعفونی و 5 هزار نفر از کارکنان به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت کردند.

وی در خصوص راه اندازی کارگاه تولید ماسک تصریح کرد: یگان ویژه با توجه به کمبود تجهیزات پزشکی، با راه اندازی 24 کارگاه در سطح کشور اقدام به تولید حدود 200 هزار ماسک و توزیع آن در بین مردم کرده است.

سردار کرمی گفت: درکنار برپایی ایستگاه های سلامت در کلیه استان ها، اقدامات خوبی همچون طرح امید به آینده در سایه مهدویت همزمان با سالروز ولادت امام زمان(عج) در مجتمع های مسکونی (برنامه های شاد و مفرح برای خانواده ها) اجرا شد.

وی تصریح کرد: اردوهای جهادی موجب سازندگی و ایجاد امید وترویج روحیه انقلابی می شود، روحیه جهادی وایثارگری مشخصه بارز پلیس اسلامی است، که این روحیه موجب پیش گام بودن یگان های ویژه در برگزاری اردوهای جهادی شده است.

سردار کرمی در تشریح پروژه های جهادی صورت گرفته توسط پلیس ویژه گفت: یگان ویژه با توجه به اینکه وظیفه تامین نظم و امنیت را در جامعه بر عهده دارد اما با روحیه جهادی، امروز افتخار دارد که بیش از 50 طرح از پروژه های جهادی خود را به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور افتتاح کند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: یگان ویژه در این اردوهای جهادی که با مشارکت بیش از 5 هزار نفر از کارکنان صورت گرفته است، تا کنون نزدیک به 6 هزار متر مربع با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان، اقدام به ساخت و بازسازی مساجد، منازل و ... در مناطق محروم سراسر کشور کرده است.

رئیس پلیس ویژه کشور در تشریح رزمایش نسیم همدلی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیرشان که به مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی مردم به علت شیوع ویروس اشاره کرد و گفت:"خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مساوات، همدلی و کمک به نیازمندان درجامعه شکل بگیرد"، یگان های ویژه ناجا نیز با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری، در این ماه مبارک اقدام به برگزاری رزمایش نسیم همدلی خواهد کرد.

سردار کرمی ادامه داد: این طرح در سراسر کشور در دو مرحله با توزیع بیش از 5 هزار بسته غذایی و حمایتی انجام خواهد شد، بسته های حمایتی در نظر گرفته شده که شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، تن ماهی و... است ، اول ماه مبارک رمضان توزیع و ان شاء الله از نیمه ماه رمضان مرحله دوم این طرح اجرا خواهد شد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران و مدافعان سلامت، از مردم عزیز ایران ضمن رعایت اصول بهداشتی خواست تا درکنار مدافعان سلامت و امنیت تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار